شناسهٔ خبر: 60053451 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سير صعودي بي‌حجابي در جامعه متوقف شده است

صاحب‌خبر -
سير صعودي بي‌حجابي در جامعه متوقف شده است
خبرگزاری آریا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سیر صعودی بی‌حجابی متوقف شده است.
سیر صعودی بی‌حجابی در جامعه متوقف شده استبه گزارش خبرگزاری آریا ، حجت الاسلام عبدالحسن خسرو پناه شنبه شب در برنامه تلویزیونی جهان آرا در پاسخ به این سوال که در بین این همه هجمه های موجود در عرصه فرهنگ دقیقا شورای عالی انقلاب فرهنگی چه کارکردی داشته است افزود: قلمرو شورای عالی انقلاب فرهنگی قلمرو علم، فرهنگ و فناوری است یعنی حوزه علم، فناوری و فرهنگ برای سیاستگذاری، تعیین راهبردها، نظارت و هدایتگری دستگاه ها است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در دوره های اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیار تاکید داشته اند که این شورا یک قرارگاه فرهنگی است که باید هدایتگری دستگاه های دولتی و حاکمیتی و تشکل‌های مردمی را عهده دار شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در دوره های گذشته بیشترین فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه‌ علم و فناوری بود، افزود: حدود 70 درصد مصوبات شورا مربوط به حوزه علم و فناوری و 20 درصد مربوط به حوزه فرهنگ و 10 درصد نیز مشترک بین این دو حوزه بوده است.
حجت الاسلام خسروپناه درباره حجاب گفت : بسیاری حجاب را رعایت می کنند و این نشان می دهد دستگاه ها در این دولت برای حفظ عفیفه و حجاب در جامعه جدی هستند.
دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تاکید کرد:آمار بیانگر آن است که از وقتی فعالیت های اتتظامی و فرهنگی در دستگاه های مختلف انجام شده رشد بی‌حجابی را نداشته ایم، البته اینکه کاهش ‌مطلوبی هم را داشته باشیم شاهد نبوده ایم، چراکه قبل از عید امسال پیش بینی کرده بودند اگر همین وضعیت ادامه داشته باشد در تابستان با آمار بالایی از بی‌حجابی مواجه خواهیم شد.
حجت الاسلام خسروپناه در ادامه و در پاسخ به این سوال که وضعیت حجاب در خیابان ها به نسبت چند ماه قبل بهتر یا بدتر است، تاکید ‌کرد:وضع کنونی نسبت به اغتشاشات سال گذشته و پیش از آن بدتر است اما معتقدم سیر صعودی بی حجابی متوقف شده است.

نظر شما