شناسهٔ خبر: 60050650 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

قهرمانی آمریکا در کشتی آزاد پان آمریکن

تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز بار دیگر عنوان قهرمانی رقابت‌های پان آمریکن را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش"ورزش سه" و به نقل ازایسنا، در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی پان آمریکن ۲۰۲۳ در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز با اقتدار بر سکوی نخست قرار گرفت.

در وزن ۵۷ کیلوگرم توماس گیلمان، دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک بدون از دست دادن امتیاز و با دو پیروزی ۱۱ بر صفر راهی فینال شد و در فینال نیز ۱۰ بر صفر داریان کروز از پورتوریکو را برد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۱ کیلوگرم، ویتالی آروجا از آمریکا در دیدار فینال حریف برزیلی خود را ۱۰ بر صفر برد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، جان دیاکومیهالیس، دیگر آزادکار آمریکایی مقابل آلخاندرو توبیر از کوبا با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، زین ردرفورد آمریکایی مقابل کویینتون از کانادا با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و مدال طلا گرفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، کایل دیک، دارنده ۴ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک از آمریکا مقابل فرانکلین ماتوس از پورتوریکو با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و او نیز به مدال طلا دست یافت. دیک پیش از رسیدن به فینال نیز رقیبان خود از اکوادور، کانادا و کوبا را نیز با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، کورالتا از کوبا با نتیجه ۵ بر یک مقابل الکساندر مو از کانادا به برتری رسید تا در این وزن مدال طلا به کشتی‌گیری غیر از آمریکا برسد. این کشتی‌گیر کوبایی در نیمه نهایی ۱۴ بر ۴ مارک هال از آمریکا را برد و فینالیست شد. مارک هال در این وزن برای آمریکا صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، کایل اسنایدر، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا مقابل آرتورو تورس از کوبا با نتیجه ۱۴ بر ۳ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد. اسنایدر در این رقابت‌ها ابتدا حریف خود از کاستاریکا را ۱۰ بر صفر برد و در نیمه نهایی نیز ۱۰ بر ۲ از سد لوییز سوسا از جمهوری دومینیکن گذشت.

1872276

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، دومینیک بردلی از آمریکا مقابل خوزه روبرتی از ونزوئلا با حساب ۲ بر یک به برتری رسید تا نهمین و آخرین مدال طلای آمریکا در این مسابقات را از آن خود کند.

در روز نخست این مسابقات نیز جردن باروز، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک به مدال طلای وزن ۷۹ کیلوگرم رسید و در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز ماچیاولو، دیگر کشتی‌گیر آمریکایی صاحب مدال طلا شد.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در پایان رقابت‌های قهرمانی پان آمریکن با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز و با مجموع ۲۴۰ بار دیگر قاطعانه بر سکوی نخست این رقابت‌ها ایستاد.

کانادا با ۱۳۶ و پورتوریکو با ۱۲۳ امتیاز نیز بر سکوی دوم و سوم این رقابت‌ها ایستادند.

نظر شما