شناسهٔ خبر: 60050120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

نتانیاهو: ایران ما را شیطان کوچک و آمریکا را شیطان بزرگ می‌بیند

نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی طی اظهاراتی از سر استیصال گفت: ایرانی‌ها یک نیروی ایدئولوژیک هستند که ما را شیطان کوچک و آمریکا را شیطان بزرگ می‌بینند.

صاحب‌خبر -

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه هنگام دیدار با گروهی از نماینده‌های کنگره آمریکا که به فلسطین‌اشغالی سفر کرده‌اند به تکرار ادعاهای ضدایرانی پرداخت.

نتانیاهو که رژیم تحت امر او تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است، گفت که ایران در صورت دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌تواند ایالات متحده را هم تهدید کند.

نتانیاهو مدعی شد: «ایران معادل ۵۰ کره‌شمالی است؛ ایران، فقط یک حکومت قلدر مثل سلسله‌ای که بر کره شمالی حکومت می‌کند نیست.»

وی اضافه کرد: «آنها یک نیروی ایدئولوژیک هستند که ما را شیطان کوچک و آمریکا را شیطان بزرگ می‌بینند. و اینکه ایران قادر باشد هر شهری در ایالات متحده را با باج‌گیری هسته‌ای تهدید کند مصداق تغییر تاریخ است.»

سالیوان: به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران هستیم

اظهارات نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی در حالی است که

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد جمعه تأکید کرد واشنگتن به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش فارس، سالیوان همچنین تصریح کرد که خروج از برجام بدون داشتن جایگزین برای آن‌اشتباه بوده است. او گفت در عین حال جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده که ایران نباید به «سلاح هسته‌ای» دست پیدا کند.

هراس‌افکنی کشورهای غربی به رهبری آمریکا و نیز رژیم صهیونیستی پیرامون برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی بارها بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های غنی‌‌سازی خود تاکید کرده و در راستای نشان دادن حسن نیت خود حتی اجازه نظارت‌های فراتر از حد معمول به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده است.

همچنین رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های اتمی در منطقه غرب آسیاست که با حمایت آمریکا، فعالیت‌های هسته‌ای خود را از دید ناظران بین‌المللی پنهان نگاه داشته است.

تحلیلگر سیاسی: واشنگتن فاقد اراده سیاسی برای توافق هسته‌ای با ایران است

محمد مرندی، تحلیلگر ارشد سیاسی و کارشناس مطالعات آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه المیادین، با‌اشاره به این‌که ایران همچنان آماده توافق هسته‌ای است، تاکید کرد که این آمریکاست که از اراده سیاسی لازم برای امضای چنین توافقی برخوردار نیست.

مرندی توضیح داد: واشنگتن دارای اراده سیاسی برای امضای این توافق نیست، زیرا بایدن می‌ترسد که آن را امضا کند و دشمنانش از آن، علیه او در انتخابات آتی استفاده کنند.

این کارشناس ایرانی در ادامه درخصوص توسعه روابط تهران با مسکو و پکن نیز گفت: روابط ایران با روسیه و چین به میزان زیادی توسعه یافته است و روابط با کشورهای آمریکای جنوبی نیز در حال گسترش است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به دمشق ‌اشاره کرد و گفت: سفر آقای رئیسی به سوریه تاثیر زیادی بر روابط نظامی خواهد داشت و سوریه قادر خواهد بود از مرزهای دریایی، زمینی و هوایی خود محافظت کند.

کیهان

نظر شما