شناسهٔ خبر: 60016988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

مراسم تاجگذاری در بریتانیا، تعهد پادشاه برای خدمت به خدا و کشور | ادیان نیوز

پادشاه در مراسم تاجگذاری سوگند یاد خواهد کرد که بر تمامی سرزمین‌های تحت قلمرو بریتانیا بر اساس قوانین و آداب و رسوم حکومت کند، قانون و عدالت را با رحمت اجرا کند و مذهب پروتستان و کلیسای انگلستان را حفظ کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مراسم تاجگذاری در بریتانیا فراتر از قرار دادن تاج بر سر فرد حاکم است. این مراسم در حقیقت گردهمایی مشترک سلطنت، کلیسا و دولت است در یک یک مراسم مذهبی که طی آن پادشاه تعهد خود را به خدمت به خدا و کشور ابراز می‌کند.

جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری، مراسم تاجگذاری را اجرا خواهد کرد. پادشاه سوگند یاد خواهد کرد که بر تمامی سرزمین‌های تحت قلمرو خود بر اساس قوانین و آداب و رسوم حکومت کند، قانون و عدالت را با رحمت اجرا کند و مذهب پروتستان و کلیسای انگلستان را حفظ کند.مراسم تاجگذاری پادشاه بریتانیا

پس از ادای سوگند، شامل بوسیدن کتاب مقدس و امضای سوگندنامه، پادشاه طبق یک سنت ملهم از عهد عتیق توسط اسقف اعظم با روغن مقدس مسح می‌شود.

بخش بعدی خود عمل تاجگذاری است یعنی زمانی که پادشاه لباس مقدس تاجگذاری را که از ابریشم و طلا بافته شده می‌پوشد و گوی تاجگذاری به نشانه قدرت مسیحی حاکم، حلقه تاجگذاری به عنوان نماد ایمان و تعهد او به کلیسا و عصای صلیب‌نشان به نشانه قدرت حکومت صالح را به دست می‌گیرد.

شمشیرهایی جواهرنشان نیز، پس از تبرک به دست اسقف اعظم، به عنوان نمادی برای دفاع از قدرت سلطنتی و ارزش‌های شوالیه‌ای پادشاه نظیر محافظت از ضعیفان و حفاظت از کلیسا به چارلز سوم داده می‌شود.تاجگذاری پادشاه بریتانیا در انگلستان

در پایان مراسم و قبل از آن‌که شاهزاده‌ها و اعضای خاندان سلطنتی خود را به سوی پادشاه برسانند تا هر کدام شخصا ادای احترام کنند، تاج سنت‌ادوارد روی سر پادشاه قرار می‌گیرد. این تاج به وزن ۲.۲۳ کیلوگرم که با ۴۴۴ سنگ قیمتی تزئین شده است، دارای قاب طلایی یکپارچه است و چهار صلیب دور آن را در بر گرفته‌اند.

نظر شما