شناسهٔ خبر: 60008399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش زلنسکی به حمله پهپادی دیشب به کرملین/هشدار مسکو به کی یف و غرب

صاحب‌خبر -
واکنش زلنسکی به حمله پهپادی دیشب به کرملین/هشدار مسکو به کی یف و غرب
خبرگزاری آریا-میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که کی یف و حامیان غربی آن ناگزیر با عواقب غم انگیز ضد حمله برنامه ریزی شده خود روبرو خواهند شد و نیروهای مسلح روسیه برای هر گونه تحولی آماده هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازاسپوتنیک، او گفت: پمپاژ و باد کردن بی پروا و مطلقاً غیرمسئولانه کی یف با سلاح های مدرن غربی و تشویق طرح های آن برای حمله متقابل تنها به خونریزی و تشدید بیشتر درگیری منجر می شود. من می خواهم به رژیم کی یف و حامیان غربی آن در مورد پیامدهای غم انگیز اجتناب ناپذیر کاری که انجام می دهند هشدار دهم. "
معاون وزیر خارجه روسیه ابراز اطمینان کرد که ارتش روسیه برای هر سناریویی آماده است، بنابراین "نه کی یف و نه غرب هیچ سودی از این کار دریافت نخواهند کرد."
دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین در اوایل آوریل گفت که ضدحمله اوکراین ممکن است در تابستان آغاز شود. او بعداً گفت که این ضد حمله "به زودی" آغاز خواهد شد. رسانه های آمریکایی گزارش دادند که ضد حمله اوکراین ظاهراً برای 30 آوریل برنامه ریزی شده بود.
کارشناسان شرکت کننده در مصاحبه با اسپوتنیک خاطرنشان کردند که نباید به اظهارات متضاد کیف و واشنگتن اعتماد کرد: این می تواند بخشی از یک کمپین انتشار اطلاعات نادرست باشد.

واکنش زلنسکی به حمله پهپادی دیشب به کرملین
 پیش از این، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که رژیم کی یف دیشب با هواپیماهای بدون سرنشین تلاش کرد به اقامتگاه ریاست جمهوری روسیه در مجموعه کرملین ضربه وارد آورد. دو پهپاد مهاجم از کار افتادند. این حادثه هیچ تلفات جانی و مالی نداشته و ولادیمیر پوتین در لحظه حمله در کرملین نبوده است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که رژیم کی یف دیشب با هواپیماهای بدون سرنشین تلاش کرد به اقامتگاه ریاست جمهوری روسیه در مجموعه کرملین ضربه وارد آورد. دو پهپاد مهاجم از کار افتادند. این حادثه هیچ تلفات جانی و مالی نداشته است.
زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ما به پوتین یا مسکو حمله نمی‌کنیم، ما در خاک خود می‌جنگیم... ما سلاح کافی برای این کار نداریم، از آن‌ها در همه جا استفاده نمی‌کنیم... ما به پوتین حمله نکردیم." هلسینکی که در وب سایت رئیس جمهور فنلاند پخش شد. به گفته زلنسکی، روسیه "دیگر پیروزی" و "چیزی برای ایجاد انگیزه" در مردم خود ندارد".
یادآور می شود آنتون گراشچنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین 24 آوریل در کانال تلگرامی خود تصاویری از یک هواپیمای بدون سرنشین که ادعا می‌شود بین برج‌های کرملین پرواز می‌کند، منتشر کرد و مدعی شد که کرملین به احتمال زیاد "خیلی زود در منطقه آسیب دیده قرار خواهد گرفت.
روز 24 آوریل، واشنگتن پست نیز با استناد به تعداد دیگری از اسناد افشا شده آمریکایی، تهدید به حمله علیه مسکو را اعلام کرد. این روزنامه خاطرنشان کرد که کریل بودانوف، رئیس اداره کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، قصد داشت در 24 فوریه سال جاری به خاک فدراسیون روسیه حمله کند، اما به درخواست واشنگتن، این حملات به تعویق افتاد.

واکنش مدودوف به حمله پهپادی رژیم کی یف به کرملین
دیمیتری مدودف،رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت: پس از حمله تروریستی امروز با پهپاد، هیچ گزینه ای به جز حذف فیزیکی زلنسکی باقی نمی ماند.
 سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که چهارشنبه شب کی یف تلاش کرد با پهپاد به محل اقامت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کرملین حمله کند، دو دستگاه پهپاد ساقط شدند و این حدثه هیچ تلفات جانی و مالی در بر نداشت. دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری گفت که رئیس جمهور در آن لحظه در کرملین نبود.
مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: پس از حمله تروریستی امروز، هیچ گزینه ای به جز حذف فیزیکی زلنسکی وتیمش باقی نمانده است.
مدودف با بیان اینکه زلنسکی "حتی برای امضای کاپیتولاسیون نیز لازم نیست"، افزود: "هیتلر، آنطور که میدانید، هیتلر هم آن را امضا نکرد. همیشه نوعی جایگزین مانند جناب دیونیتز وجود دارد." جایگزین مانند دریاسالار دونیتز به جای رئیس جمهور زیتز وجود خواهد داشت."

نظر شما