شناسهٔ خبر: 59950241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ویژه‌برنامه‌های دهه ‌نکوداشت شیراز‌؛ از تماس رایگان شیرازی‌ها تا رونمایی ‌سردیس‌‌ بزرگان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری روز نکوداشت شیراز از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: نشست شورای کلان شهر‌های کشور به میزبانی این کلانشهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدعلی چوبینی در نشست خبری از برگزاری روز نکوداشت شیراز از 15 تا 25 اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار داشت: اتفاقات و رویداد‌های فرهنگی باید از جنس مردمی باشد، برنامه‌هایی که مردم شهر را درگیر کند.

به گفته وی، غبارروبی گلزار شهدا، اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، جشنواره آوا‌ها و نوا‌ها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه روز نکوداشت شیراز در باغ جهان‌نما، کارگاه‌های نقاشی در سطح شهر، از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته نکوداشت شیراز است.

اختتامیه مسابقات فوتسال محلات، جشنواره ورزشی «آورد ارگ» رونمایی از سردیس‌های بزرگان شیراز، فراخوان «نذر هنر» برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، نشست علمی شیرازشناسی، و یه جشن بزرگ شبانه عمومی از 20 تا 22 اردیبهشت‌ماه در باغ عفیف‌آباد، از دیگر برنامه‌های هفته نکوداشت شیراز است که معاون شهردار شیراز از آن یاد کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از نشست شورای کلان شهر‌های کشور در شیراز خبر داد و افزود: شورای هیئات مذهبی کل کشور هم در 21 و 22 اردیبهشت‌ماه در شیراز خواهند بود.

مشاعره، از جمله برنامه‌هایی که چوبینی با اشاره به آن، تصریح کرد: در این برنامه از شاعران کل کشور دعوت شده است.

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بلوار چمران همراه با جوایز خوب، از دیگر برنامه‌های هفته نکوداشت شیراز است که وی با اشاره به آن، ادامه داد: کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف، از دیگر برنامه‌های این هفته است.

چوبینی گفت: مردمی‌سازی برنامه‌های مختلف فرهنگی، کار بزرگی است که باید انجام شود و برای این‌مار، همه مجموعه‌های مختلف دولتی و خصوصی و مردم‌نهاد باید پای کار باشند. 

رایگان شدن اماکن فرهنگی و گردشگری زیرمجموعه شهرداری و میراث فرهنگی، و رایگان شدن اتوبوس و مترو مثلا در روز نکوداشت شثراز، از جمله کار‌هایی است که می‌توان با آن، مردم را به برنامه‌های فرهنگی ورود داد. 

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه شیراز نیاز به یک دبیرخانه مشترک برای رویداد‌های مختلف دارد برای هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف، تاکید کرد: همه اهالی فرهنگ و هنر برای برندسازی و هویت‌سازی و معرفی مفاخر شیراز ورود کنند و این دبیرخانه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. 

رایگان شدن تماس‌های شیرازی‌ها در روز شیراز و ارسال پیامک‌های این روز در ورودی و خروجی شهر شیراز، از جمله همکاری همراه اول با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز است که رئیس این سازمان از آن یاد کرد. 

وی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین مشکل عرصه فرهنک، نبود فهم‌مشترک است، تصریح کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ظرفیت‌های زیادی دارد و استفاده از این ظرفیت نیازمند همکاری رسانه‌ها دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با انتقاد از فضاسازی نامناسب شهر شیراز در ایام مختلف، گفت: تدوین طرح جامع فضاسازی شهری در این سازمان در حال انجام است.

انتهای پیام/424/.

نظر شما