شناسهٔ خبر: 59941917 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با محمد مهاجری

مجلس با استیضاح فاطمی‌امین به رئیسی هدیه داد

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولت با کنار رفتن آقای فاطمی امین تا حدودی می تواند نارضایتی های جامعه را تسکین دهد و فشار افکارعمومی را چند ماهی از روی خود بردارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: مجلس یازدهم بالاخره در پایان سومین سال کاری خودش از برنده ترین ابزار نظارتی خود استفاده کرد و رأی اعتماد خود به فاطمی امین برای وزارت صمت را پس گرفت.

محمد مهاجری در گفتگو با نامه نیوز درباره استیضاح وزیر صمت گفت: وزارت صمت با مدیریت آقای فاطمی امین، وزارتخانه ناراضی تراشی بود چون ریشه بسیاری از گرانی ها در حوزه کاری این وزارتخانه وجود دارد بنابراین آقای فاطمی امین دردسترس ترین وزیری بود که می شد به او حمله کرد.

وی با اشاره به فشارهای مجلس به وزارت صمت افزود: نمایندگان در سال انتخابات مجلس هم اکنون مورد بازخواست افکارعمومی هستند بنابراین آنها برای خروج از این وضعیت نیاز داشتند که یک کار تبلیغاتی انجام دهند و برای نیل به این مقصود استیضاح آقای فاطمی امین گزینه مناسبی بود.

این فعال مطبوعاتی با بیان اینکه مجلس با استیضاح فاطمی امین به دولت رئیسی هدیه داد، اظهار کرد: دولت با کنار رفتن آقای فاطمی امین تا حدودی می تواند نارضایتی های جامعه را تسکین دهد و فشار افکارعمومی را چند ماهی از روی خود بردارد. البته دوام این وضعیت طولانی مدت نخواهد بود و دولت در همین فرصت باید رتق و فتق امور را به شکل مناسب تری ترتیب دهد.

وی با بیان بیان اینکه اوضاع برای وزیر بعدی صمت نیز خیلی مساعد نیست، درباره انتخاب وزیر آینده این وزارتخانه گفت: در جامعه نخبگی کشور افراد زیادی به همکاری با آقای رئیسی تمایل ندارند و چون آقای رئیسی نیز حلقه اطراف خودش را به شدت تنگ کرده است، اطرافیان او اجازه نمی دهند که چهره های مسلط، باسواد، با تجربه و موفق نزدیک رئیس جمهور شوند.

مهاجری یادآور شد: امیدی به آنکه وزیر بعدی بهتر از آقای فاطمی امین باشد نیست. آقای فاطمی امین با کارت آقای رئیسی از آستان قدس به دولت آمد و به جز دوره ای کوتاه که معاون وزیر صمت بود چهره تکنوکرات برجسته ای نداشت، به نظر می رسد وزیر بعدی صمت نیز کسی با رزومه مشابه آقای فاطمی امین باشد. آقای فاطمی امین حداقل در 20 ماه گذشته قدری به امور وزارتخانه اشراف پیدا کرده بود حالا که بر کنار شد احتمال وزیر بعدی از آقای فاطمی امین ضعیف تر باشد.

 

نظر شما