شناسهٔ خبر: 5993246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

عراقچي:مذاکرات کُند و سخت است و تمدید در دستور کار نیست

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: نگارش،کار سختی است؛ بخصوص در این قسمت های آخر، بعضی از مشکلات عمده ای وجود دارد که هنوز مانع کار است ولی در جزییات و در بعضی از موارد عمومی پیشرفت های خوبی انجام شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با ذکر اینکه تمام هیئت های معاونین وزرای خارجه کشورها هم به وین آمده اند، افزود: جلسات مداوم دوجانبه و چندجانبه با ایشان برگزار می شود. درقسمت های حساس موضوع، خود آنها هم بعضا مواضع متفاوتی با هم دارند که هماهنگ شدنشان کار سختی است و باید جلسات هماهنگی بین خودشان برگزار شود. درمجموع، کار به سختی و به آهستگی به پیش می رود.

عراقچی درپاسخ  به این سوال که یکی از اعضای ۵+۱ گفته است که حدود ۹۰ درصد، درنگارش متن پیشرفت حاصل شده است، گفت: نمی شود الان عدد و رقم گفت، همانطور که می دانید یک متن اصلی وجود دارد و چندین ضمیمه، درهرکدام از اینها با درصدهای مختلفی به جلو رفته ایم و در خود متن اصلی نسبت به ضمائم، پیشرفت ها بهتر بوده است.

وی افزود: ضمائم چون درگیر جزییات بسیار زیادی است، خوب کار یک مقدار مشکل تر هست. نمی شود درصد خاصی اسم برد. بعضی از موضوعات هنوز مانده است و از نظر کیفی اهمیت بیشتری دارد و برخی از موضوعات هست که حل شده است و اهمیتش کمتر است.

عراقچی با اشاره به اینکه محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران شنبه وارد وین می شود، افزود: فکر می کنم روزهای شنبه و یکشنبه ملاقات های دوجانبه بین وزرای خارجه و بعضا چند جانبه برگزار شود و بعد دوباره کار نگارش ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به موضوع تمدید مذاکرات گفت : بحث تمدید الان در دستور کار ما وجود ندارد، بنای ما این است که تا زمان تعیین شده بتوانیم به یک توافقی برسیم و اگر لازم باشد چند روزی کار را ادامه می دهیم تا در پایان به یک جمع بندی برسیم.
 

نظر شما