شناسهٔ خبر: 59930511 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نام خلیج فارس یک واقعیت تاریخی غیرقابل انکار است

نمایندگی ایران در ژنو در صفحه شخصی خود نوشت: این یک واقعیت تاریخی غیرقابل انکار است که نام‌گذاری کامل خلیج فارس همواره به‌عنوان نام‌گذاری جغرافیایی استاندارد برای مجموعه آبی بین شبه جزیره عربستان و ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو به مناسبت روز خلیج فارس (10 اردیبهشت) در رشته توئیتی نوشت: ایرانیان روز خلیج فارس را در 30 آوریل جشن می‌گیرند تا تاریخ، نام و اهمیت خلیج فارس را گرامی بدارند.

این نمایندگی افزود: این تاریخ مصادف با سالگرد لشکرکشی موفقیت آمیز ایران در سال 1622 است که نیروی دریایی پرتغال را از تنگه هرمز بیرون‌راند.

نمایندگی ایران در ژنو تصریح کرد: این یک واقعیت تاریخی غیرقابل انکار است که نام‌گذاری کامل خلیج فارس همواره به‌عنوان نام‌گذاری جغرافیایی استاندارد برای مجموعه آبی بین شبه جزیره عربستان و ایران مورد استفاده قرار گرفته است. نقشه‌های تاریخی بی‌شماری نیز گواه این نکته است.

در صفحه شخصی نمایندگی ایران آمده است: رویه و اسناد سازمان ملل به روشنی نشان داده که اصطلاح خلیج فارس تنها نام جغرافیایی قابل استفاده در پهنه آبی بین شبه جزیره عربستان و ایران است و باید در اسناد رسمی سازمان ملل از آن استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما