شناسهٔ خبر: 59918280 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پرسپولیس و گل گهر؛ هفته رویایی سرخپوشان تکمیل می‌شود؟

صعود سختِ استقلال و هوادار به مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال

تیم‌های فوتبال استقلال و هوادار با پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل تیم‌های دسته اولی پارس جنوبی بوشهر و استقلال ملاثانی جواز صعود به مرحله نیمه‌نهایی را به‌دست آوردند.

صاحب‌خبر -
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
در آغاز دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاهای ایران عصر دیروز دو دیدار در بوشهر و اهواز برگزار شد. در بوشهر تیم‌های پارس جنوبی جم و استقلال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در وقت اضافه اول استقلال گل برتری را در دقیقه ۹۷ توسط سعید مهری به ثمر رساند.
در نیمه اول استقلال نمایش قابل قبولی نداشت و نتوانست فوتبال راضی‌کننده‌ای را ارائه دهد. در دقیقه ۱۵ این دیدار استقلال صاحب یک موقعیت عالی برای گلزنی شد اما محمد محبی ضربه پنالتی را به بالای دروازه زد.
با وجود این که استقلال در نیمه اول تلاش زیادی کرد تا دروازه حریف را باز کند اما بی‌نظمی تاکتیکی در این تیم و نداشتن برنامه مشخص این اجازه را به آبی‌های تهران نداد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
در نیمه دوم استقلال نمایش بهتری داشت و حملات پرتعدادی را هم روی دروازه پارس‌جنوبی داشت اما نتوانست از آنها استفاده کند. حریف جنوبی هم در یک ضد حمله تا آستانه باز کردن دروازه استقلال پیش رفت اما سیدحسین حسینی با واکنشی عالی مانع از باز شدن دروازه‌اش شد.
در دقایق پایانی استقلال که بازی یکطرفه‌ای را در نیمه دوم به نمایش گذاشته بود، چند موقعیت عالی برای رسیدن به گل داشت اما دفاع خوب و کم اشتباه پارس جنوبی و کم‌دقتی شاگردان ساپینتو باعث شد گلی به ثمر نرسد تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.
هر چند استقلال در نیمه دوم بازی یکطرفه‌ای را ارائه داد اما دفاع پرتعداد و البته کم اشتباه پارس جنوبی جم و عملکرد خوب دروازه بان این تیم، اجازه نداد آبی‌ها به گل برسند اما مشخص بود که شاگردان ساپینتو با ادامه این روند به گل خواهند رسید. 
یک اشتباه از بازیکن پارس جنوبی در دقیقه ۹۷ و رد شدن از روی توپ روی خط محوطه جریمه فرصت را برای سعید مهری فراهم کرد که وارد محوطه شود و از زوایه بسته با شوتی نه چندان محکم اما دقیق با پای چپ، دروازه حریف را باز و آبی‌ها را از زیر فشار خارج کند.
بعد از این گل پارس جنوبی حملاتی را روی دروازه استقلال انجام داد اما با وجود داشتن موقعیت‌های خوب نتوانست دروازه تیم تهرانی را باز کند تا در نهایت شاگردان ساپینتو با پیروزی یک بر صفر برابر این تیم دسته اولی به نیمه نهایی جام حذفی صعود کنند.
در دیگر دیدار دیروز و از ساعت 18 تیم‌های استقلال ملاثانی و هوادار، در ورزشگاه غدیر اهواز رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که این بازی به برتری 2 بر یک تیم هوادار انجامید.
محمد چهارمحالی دروازه آبی‌های ملاثانی را در دقیقه 39 گشود، اما محمدامین سعیداوی گل تساوی را در دقیقه 66 به ثمر رساند. البته این پایان کار نبود و تیم هوادار در دقیقه 3+90 توسط مسعود شجاعی به گل دوم رسید و به برتری دست یافت.
قهرمان فصل قبل مقابل پیکان
در ادامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امروز(یکشنبه) دو دیدار دیگر بین تیم‌های پرسپولیس با گل‌گهر و نساجی مازندران با پیکان تهران برگزار می‌شود و در پایان این رقابت‌ها نیز قرعه کشی مرحله نیمه‌نهایی برای شناخت حریفان خود برگزار می‌شود.
نساجی مازندران بعد از شکست دور از انتظار ۴ بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان شرایط خوبی ندارد.هرناندز اسپانیایی که جانشین حمید مطهری شده هنوز موفقیتی در نساجی به دست نیاورده و فقط یک امتیاز گرفته است. اگر این مربی اسپانیایی می‌خواهد همچنان در نساجی کار کند باید در این دیدار خانگی پیروز شود تا قهرمان فصل گذشته جام حذفی همچنان شانس کسب جام را در این فصل داشته باشد. باید دید قهرمان دوره گذشته جام حذفی در خانه پیروز می‌شود یا اسیر پیکان و شگفتی‌های جام حذفی خواهد شد.
در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پرسپولیس که یک هفته رویایی را پشت سرگذاشت، هم شهرآورد را از رقیب دیرینه خود برد و هم با توجه به توقف سپاهان مقابل ملوان دوباره به صدر جدول برگشت حالا با روحیه‌ای مضاعف در جام حذفی به مصاف گل گهر حریف پرمهره خود در ورزشگاه آزادی می‌رود. این بازی به هیچ عنوان برای دو تیم ساده نخواهد بود. پرسپولیسی‌ها امروز دوست دارند هفته رویایی خود را با یک برد در جام حذفی تکمیل کنند.

نظر شما