شناسهٔ خبر: 59897917 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

چهره دو تیم صعود‌کننده امروز مشخص می‌شود

آغاز مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی تقابل احتمالی استقلال و پرسپولیس در نیمه نهایی

چهره دو تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام حذفی امروز در خوزستان مشخص می‌شود.

صاحب‌خبر -
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
از امروز شنبه علاقه‌مندان به فوتبال در ایران پیگیر 4 مسابقه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی می‌شوند؛ آن هم در شرایطی که در فاصله سه هفته مانده تا اتمام رقابت‌های لیگ برتر در دوره بیست و دوم، این مسابقات در اوج هیجان و استرس قرار گرفته است. سه تیم برای قهرمانی می‌جنگند، سه تیم برای رتبه چهارمی و سه تیم هم در پایین جدول برای بقا تلاش می‌کنند. البته که تیم‌ها و بازیکنان سایر بخش‌های جدول هم بیکار نخواهند نشست و برای کسب رتبه و جایگاه بهتری که موقعیت بهتری را برای عقد قرارداد فصل آینده آنها مهیا می‌کند، به میدان خواهند رفت. 
۴ دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) برگزار خواهد شد آن هم در حالی که نیمی از تیم‌های حاضر در این مرحله تهرانی هستند. در مهم‌ترین بازی امروز پارس جنوبی جم در خانه از استقلال پذیرایی می‌کند. استقلال بعد از شکست در دربی تهران در جدول لیگ در رده سوم جدول قرار گرفت اما هنوز شانس قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد.
آبی پوشان تهرانی دوست دارند برای جبران باخت دربی، جام حذفی را با قدرت ادامه بدهند تا شانس قهرمانی در این جام را هم داشته باشند. حریف آنها یک تیم دسته اولی است که سابقه حضور در لیگ برتر را هم دارد. پارس جنوبی ایمان سبز شیراز و دریای بابل را شکست داده است اما استقلال راه دشواری را تا این مرحله طی کرده ابتدا تراکتور تبریز را شکست داده و سپس ملوان را برده است. 
استقلال در این مسابقه یامگا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. مصدومیت این بازیکن در دربی یکی از دلایل باخت بود. آبی پوشان برای برد به کنار خلیج‌فارس و منطقه عسلویه سفر می‌کنند تا با یک برد در انتظار رویارویی احتمالی با پرسپولیس در نیمه نهایی باشند و دربی انتقامی را برگزار کنند. البته به شرطی که پرسپولیس یکشنبه شب بتواند از سد گل گهرسیرجان بگذرد.
استقلال ملاثانی- هوادار تهران 
سرمربی تیم هوادار تهران را متخصص جام حذفی نامیده‌اند. ساکت الهامی هم با تراکتور و هم با نساجی قهرمان جام حذفی شده هرچند بعد از کسب عنوان قهرمانی از این تیم‌ها کنار رفته است! با این حال او در سه سال اخیر دو جام قهرمانی به دست آورده و همین مسئله کفه ترازو را در این دیدار به سود تیم تهرانی سنگین‌تر می‌کند. 
هوادار بعد از باخت ۶ بر یک مقابل استقلال توانست گل گهرسیرجان را متوقف کند. این تیم در ۵ بازی آخرش در لیگ برتر فقط یک برد به دست آورده ولی جام حذفی حکایت دیگری دارد. بخصوص اینکه آسان‌ترین قرعه در این مرحله برای هوادار رقم خورده و به مصاف تیم دسته اولی استقلال ملاثانی می‌رود. تیمی که در جدول ۱۸ تیمی لیگ یک با ۳۵ امتیاز در رده دهم ایستاده است. استقلال ملاثانی در ۵ بازی آخرش در لیگ دو برد به دست آورده است. این تیم برای رسیدن به این مرحله تیم‌های آرمان گهر و مس کرمان را شکست داده است.
عزیز فریسات سرمربی تیم استقلال ملاثانی می‌گوید این بازی اهمیت زیادی برای او و بازیکنانش دارد و ساکت الهامی هم یک استقلالی تمام عیار است که تیمش تا این مرحله تیم‌های مس رفسنجان و چادرملو اردکان را شکست داده است. باید دید در این نبرد استقلالی‌ها کدام تیم برنده خواهد شد.
البته ساکت الهامی، سرمربی و فریبرز گرامی، مدافع تیم هوادار که در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل مس رفسنجان در کنار و داخل زمین کارت قرمز گرفتند و اخراج شدند، به دلیل محرومیت نمی‌توانند در لیست دیدار پیش رو در جام حذفی برابر استقلال ملاثانی قرار بگیرند. علیرضا رهقی، مدیر تیم پیکان و سیامک کوهنورد، مربی پارس جنوبی جم نیز دیگر محرومان اعلام شده توسط سازمان لیگ هستند که نمی‌توانند در کنار زمین در مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی حضور پیدا کنند. 
برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی
برنامه کامل دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به این شرح است: 
شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
* استقلال ملاثانی- هوادار تهران (ساعت ۱۸- ورزشگاه غدیر اهواز)
* پارس جنوبی جم – استقلال (ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه تختی جم بوشهر)
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
* نساجی مازندران – پیکان تهران (ساعت ۱۷- ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر)
*پرسپولیس- گل گهرسیرجان (ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه آزادی تهران)
بنابر اعلام سازمان لیگ، قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی (یادواره آزاد‌سازی خرمشهر) روز یکشنبه، دهم اردیبهشت‌ماه و بعد از پایان مسابقه پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی و با حضور نمایندگان تیم‌های صعودکرده و اهالی رسانه برگزار خواهد شد. گفتنی است، دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران در فصل جاری، پس از پایان مسابقات لیگ برتر در اوایل خردادماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

 

نظر شما