شناسهٔ خبر: 59863624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رئیسی:

اهتمام دولت در اجرای رهنمودهای رهبری درباره انسجام و هماهنگی اجزای مختلف کشور

رئیس جمهور انسجام، وحدت و هماهنگی اجزای مختلف کشور را پیش‌شرط توسعه و تعالی دانست و بر اهتمام جدی دولت برای اجرای رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در این حوزه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر درباره اهمیت تعامل و هماهنگی قوای سه‌گانه گفت: همدلی و هماهنگی نه فقط در میان قوای سه‌گانه که باید در تمام سطوح و اجزای نظام حکمرانی کشور سرلوحه عمل قرار گیرد.

رئیس جمهور با تاکید مضاعف بر اهمیت همگرایی و هم‌افزایی در سطح قوه مجریه، افزود: وجود تفاوت نظر در سطوح کارشناسی امری طبیعی است اما این نظرات در موضوعات مختلف باید در جلسات تخصصی مطرح شود و پس از مباحثات و گفتگوهای نخبگانی، نهایتا در حوزه تصمیم‌سازی و اجرا، شاهد اجماع و اتفاق نظر باشیم و آنچه به عنوان نتیجه نهایی و در عمل در معرض نگاه و قضاوت مردم قرار می‌گیرد، باید نشان‌دهنده وحدت اجزا و انسجام تصمیمات کلیت قوه مجریه باشد.

رئیسی در ادامه به موضوع اصلاحات نظام بانکی پرداخت و با تاکید بر لزوم اصلاح ناترازی بانک‌ها، گفت: اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از اضافه برداشت بانک‌ها، تصمیم خوبی بوده و این رویه باید با جدیت دنبال شود. باید در وهله اول به بانک‌هایی که اضافه برداشت دارند، اخطار داده شده و در مرحله بعدی با قاطعیت با این موضوع برخورد شود.

اهتمام دولت در اجرای رهنمودهای رهبری درباره انسجام و هماهنگی اجزای مختلف کشور

اهمیت تقویت بخش حقوقی در دستگاه‌های اجرایی، محور بعدیِ سخنان رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت بود که آیت‌الله رئیسی پایبندی کامل به قوانین و مقررات کشور و اجرای دقیق آنها را از مهم‌ترین شروط اثربخشی سیاست‌ها و اقدامات در سطوح مختلف دستگاه اجرایی دانست و بر استفاده از دانش و تجربه متخصصان حقوق، به منظور بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت تصمیمات دولت و پیشگیری از بروز اشکالات حقوقی و قانونی تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین بار دیگر بر اهمیت اطلاع‌رسانی شایسته و موثر اقدامات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی در گروی اطلاع‌رسانی صادقانه، دقیق و موثر پیشرفت‌ها و اقدامات اجزای مختلف دولت است و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف باید به این مسئله اهتمام داشته باشند.

 

نظر شما