شناسهٔ خبر: 59859668 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله مسلحانه به آیت‌الله سلیمانی در بابلسر/ ضارب دستگیر شد/ استاندار مازندران: حادثه تروریستی نبود/ دستور مسئولین بر شناسایی علل وقوع حادثه + ویدئوی لحظه سوء قصد به آیت الله سلیمانی

صاحب‌خبر -

شفقنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مازندران اعلام کرد: آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در بابلسر مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

به گزارش شفقنا، روح الله سلگی بیان کرد که آیت الله سلیمانی صبح امروز (۶ اردیبهشت ماه) در حمله مسلحانه توسط افرادی به شهادت رسید و ضارب نیز دستگیر شده است.

ضارب دستگیر شد

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر ساداتی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران درباره سوء قصد به جان آیت الله سلیمانی، توضیح داد: «ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی حادثه دریافتند، نگهبان مسلح بانک با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت آیت الله عباسعلی سلیمانی کرده است.»

آقای ساداتی اظهار کرد: در این حادثه آیت الله سلیمانی به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از تیراندازی جان باخت.

وی تأکید کرد که علت و انگیزه ضارب در دست بررسی بیشتر قرار دارد.

آقای ساداتی همچنین خبر مصدومیت ۳ نفر در این حادثه را تکذیب کرد.

استاندار مازندران: حادثه قتل آیت‌الله سلیمانی تروریستی نبود

استاندار مازندران گفت: آنچه که تا این لحظه به آن واقفیم این است که ضارب شناخت دقیقی از آیت‌الله سلیمانی نداشته و آیت‌الله سلیمانی برای انجام امورات بانکی خودشان به بانک مراجعه کردند و تا این لحظه اطلاعات و اسنادی مبنی بر تروریستی و امنیتی بودن این اقدام در دست نداریم.

سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبر درباره قتل آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه و نماینده پیشین ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و کاشان گفت: «راس ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز ۶ اردیبهشت در حادثه با هدف سوءقصد از سوی یکی از عوامل نگهبانی بانکی در شهرستان بابلسر، حضرت آیت‌الله سلیمانی از روحانیون برجسته استان جان خود را از دست دادند. ضارب بلافاصله در همان محل توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و بررسی اولیه درباره انگیزه وی در دست بررسی است. هنوز انگیزه ضارب کامل مشخص نشده و سابقه این فرد که از افراد بومی منطقه است نشان می‌دهد این حمله ماهیت تروریستی ندارد.

آنچه که تا این لحظه به آن واقفیم این است که ضارب شناخت دقیقی از آیت‌الله سلیمانی نداشته و آیت‌الله سلیمانی برای انجام امورات بانکی خودشان به بانک مراجعه کردند و تا این لحظه اطلاعات و اسنادی مبنی بر تروریستی و امنیتی بودن این اقدام در دست نداریم.

ضارب هویت مشخص داشت و یکی از پرسنل شرکت‌های انتظام بود که به‌طور معمول کارهای خدمات انتظامی بانک‌ها را انجام می‌دهند و از بیرون نبوده، به همین دلیل اسلحه در اختیار خود ضارب قرار داشت و از بیرون تهیه نشده بود.»

رییس جمهور: نیروهای امنیتی و انتظامی علل وقوع حادثه شهادت آیت‌الله سلیمانی را شناسایی کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان این اتفاق اقدام کنند.

در متن پیام رییس جمهور آمده است: «شهادت عالم ربانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان در حادثه تیراندازی در بابلسر، موجب تأثر و تألم فراوان شد.

اینجانب با ابراز همدردی، شهادت این روحانی ارجمند را به بیت مکرم و علمای اعلام و دانشگاهیان و مردم شهیدپرور استان مازندران تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و سلامت مسألت دارم.

لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان اقدام کنند.»

دستور وزیر کشور برای بررسی شهادت آیت‌الله سلیمانی

واکنش وزیر کشور به خبر حمله به تاسیسات وزارت دفاع

احمد وحیدی، وزیر کشور در تماس تلفنی با سید محمود حسینی پور با ابراز تاسف و تاثر از شهادت آیت الله سلیمانی، دستورات لازم را برای بررسی جامع و کامل ابعاد مختلف این حادثه تا دستیابی به نتیجه صادر کرد.

دستور دادستان کل کشور: پیگیری لازم انجام و نتیجه را گزارش کنید

دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب استان مازندران دستور پیگیری حادثه سوء قصد به آیت الله عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری را صادر کرد.

در نامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری آمده است: نظر به خبر منتشر شده در خصوص سوء قصد مسلحانه به آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مقتضی است به قید تسریع و با هماهنگی دادستان حوزه قضایی مربوط و ضابطان امر موضوع از زوایای مختلف بررسی، پیگیری لازم انجام و نتیجه را گزارش کنید.

پیام تسلیت رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی درگذشت آیت‌الله سلیمانی

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی شهادت آیت الله سلیمانی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت آیت الله جنتی آمده است: «خبر شهادت آیت الله حاج شیخ عباسعلی سلیمانی نماینده مردم شریف سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، موجب تألم خاطر و تأثر فراوان گردید.

این روحانی خدوم و خستگی ناپذیر که علاوه بر عضویت فعال در مجلس خبرگان رهبری و کمیسیونهای آن در جهات مختلف علمی و عملی از جمله نمایندگی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و سنگر امامت جمعه شهر زاهدان، منشأ خدمات فراوان به مردم شریف آن استان و محور وحدت بین برداران شیعه و سنی در آن خطه به شمار می آمد و تلاشهای گسترده ای در این زمینه نمود.

ایشان در راستای خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و اعتلای نظام اسلامی ضمن حضور پررنگ و با انگیزه در دانشگاه در مقاطعی نیز امامت جمعه شهرستانهای بابلسر و کاشان را نیز بر عهده داشت که بی شک زحمات آن مرحوم در پیشگاه خداوند متعال محفوظ و ایشان مأجور خواهد بود ان شاءالله.

اینجانب ضمن تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، حوزه های علمیه، مردم شریف استان سیستان و بلوچستان و شهرهای کاشان و بابلسر و نیز خانواده محترم، ارادتمندان و علاقمندان آن فقید سعید از درگاه ایزد منان برای تسلی خاطر بازماندگان صبر و آرامش و برای روح ایشان غفران و رحمت الهی را مسئلت می نمایم.

اعلام زمان و مکان تشییع و تدفین آیت الله سلیمانی 

مراسم تشییع و خاکسپاری آیت الله سلیمانی روز جمعه (۸ اردیبهشت) در قم برگزار می‌شود.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از اعلام ۳ روز عزای عمومی در استان به مناسبت شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی خبر داد.

ویدئوی لحظه سوء قصد به آیت الله سلیمانی

درباره آیت الله سلیمانی

آیت الله سلیمانی اسبوکلایی در سال ۱۳۲۶ در اسبوکلای سوادکوه زاده شد و در سال های فعالیت خود به عنوان نماینده ولی فقیه و خطیب نماز جمعه در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان زاهدان بود.

آیت الله سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان بود و از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به عنوان خطیب نماز جمعه کاشان مشغول به فعالیت بود.

نظر شما