شناسهٔ خبر: 59857528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سوء قصد به نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان + فیلم

آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز در بابلسر هدف سوء قصد قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

سوء قصد به جان نماینده سابق، ولی فقیه در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دقایقی قبل آیت الله عباسعلی سلیمانی، عضو خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان (امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ) در بابلسر هدف سوء قصد قرار گرفت.

خبرها حاکی از آن است که آیت الله سلیمانی  در پی این سوء قصد جان خود را از دست داده است.

همچنین ضارب حادثه نیز دستگیر شده است.

 

جزئیات تازه از حادثه امروز در بابلسر
به گفته یکی از شاهدان حادثه، آیت الله سلیمانی که بعنوان یک شهروند به بانک ملی مرکزی بابلسر مراجعه کرده بود مورد اصابت گلوله فرد ضاربی که یک مشکل شخصی با کارمند بانک داشت، قرار میگیرد.
فرد ضارب که اسلحه را از دست نگهبان بانک ربوده بود، به رئیس بانک شلیک می‌کند که در پی شلیک چند گلوله، آیت الله سلیمانی هم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته می‌شود.

عباسعلی سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای مذهبی در روستای اسبوکلای سوادکوه مازندران متولد شده است. او در ۵ سالگی به مکتب رفت، و در سن ۱۲ سالگی برای فراگیری علوم دینی راهی قم شد، او پس از مدتی به دلیل مشکلات معیشتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه بهشهر رفت. او مقدمات را در محضر آیت الله کوهستانی فرا گرفت و پس از آن برای تکمیل تحصیلات خود عازم مشهد شد.
در مشهد از محضر درس اساتیدی همچون حضرات آیات ادیب نیشابوری، صالحی ، حجت هاشمی بهره برد و دروس خارج فقه و اصول را نیز نزد بزرگانی همچون آیات عظام مهدوی دامغانی، نصراللهی، فائقی، مدرس یزدی، محامی و سیدمحمدهادی میلانی فراگرفت، او درس تفسیر را نیز نزد آیت الله میرزا جوادآقا تهرانی آموخت.
سلیمانی در سال ۱۳۴۷ به حوزه علمیه قم رفت و از محضر آیات عظام اعتمادی، مشکینی، محمدفاضل لنکرانی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، میرزا هاشم آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، ابوالقاسم خزعلی، محمد یزدی، محمدی گیلانی و عبدالله جوادی آملی بهره برد.
او در دوران تحصیل به تبلیغ و تحصیل نیز می‌پرداخت و در این دوران به شهر‌ها و روستا‌هایی از کشور سفر کرد. ایشان به امور پژوهشی نیز پرداخته اند و از جمله فعالیت‌های ایشان در این زمینه می‌توان به تدوین کتاب‌الصوم که مهمترین اثر علمی ایشان است اشاره کرد.
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان، امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از جمله مسئولیت‌های آیت الله عباسعلی سلیمانی بود.
از دیگر مسئولیت‌های او می‌توان به امامت جمعه بابلسر، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در هیات امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، مسئولیت هیات امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان و عضویت در هیات امنای دریانوردی چابهار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: پیام تسلیت رییس جمهور بمناسبت شهادت آیت الله سلیمانی

فیلم حاوی صحنه های دلخراش است

<div id="video-display-embed-code_9550706"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3828956/9550706?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما