شناسهٔ خبر: 5978148 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین خبرها از شهر عین العرب/

ورود نیروهای کمکی برای سرکوب تروریست‌ها در عین‌العرب

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری از هلاکت ۱۱ تروریست داعشی در درگیری با نیروهای مردمی مدافع شهر عین العرب (کوبانی) سوریه و ورود نیروهای کمکی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تلویزیون سوریه، گروه تروریستی داعش پس از درگیری با نیروهای مدافع کردی، به شهر عین العرب (کوبانی) نفوذ کرد.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعش پس از حمله انتحاری در ورودی شهر عین العرب (کوبانی) بار دیگر توانستند وارد این شهر شوند. این در حالی است که نیروهای مدافع شهر با تروریست‌ها مقابله می‌کنند.

حمله داعش به عین العرب از سه جهت

منابع محلی اعلام کردند گروه تروریستی داعش اقدام به عملیات انتحاری در شمال شهر عین العرب نزدیک گذرگاه مرزی با ترکیه کرد. یک مقام مسئول کرد اعلام کرد که انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر عین العرب نزدیک گذرگاه مرزی ترکیه به وقوع پیوست و همزمان عناصر داعش از سه جهت به این شهر حمله کردند.

تداوم درگیری شدید در مرکز شهر

این منابع از ادامه درگیری‌های شدید میان نیروهای مردمی مدافع شهر و تروریست‌ها در مرکز شهر خبر دادند.

نیروهای مدافع شهر عین العرب، توانسته بودند ژانویه گذشته تروریست‌های داعشی را پس از حدود پنج ماه درگیری شدید که به هلاکت صدها تروریست و انهدام ده‌ها خودروی آنها منجر شد، از این شهر بیرون برانند.

12 کشته و 70 زخمی در انفجار خودرو و درگیری در عین العرب

این در حالی است که خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مسئولان پزشکی در کوبانی اعلام کرد بر اثر انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده و حملات داعشی‌ها،  12 نفر کشته و 70 نفر  دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری العهد نیز از کشته شدن 11 تن از عناصر داعش در درگیری با نیروهای کُرد در اطراف شهر البنین در داخل شهر کوبانی خبر داد.

برخی منابع گفتند که درگیری‌ها در خیابان چهل و هشتم و گذرگاه مرشدی بینار و مناطق دیگری در داخل شهر در جریان است.

این انفجار و نبردها تاکنون ادامه دارد و ده‌ها کشته و زخمی به جای گذاشته است.

تلویزیون سوریه امروز پنجشنبه گزارش داده بود که تروریست‌های داعش، مردم را از منازلشان در منطقه النشوه الحسکه در شمال شرقی سوریه بیرون رانده‌اند.

ترکیه: حمله جدید داعش به کوبانی کار ما نبود

در حالی که برخی رسانه‌ها از ورود تروریست‌های تکفیری از داخل ترکیه برای حمله به شهر کوبانی (عین العرب) در پی شکست‌های اخیر این گروه تروریستی در تل‌ابیض و مناطق دیگر خبر داده‌اند، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، این خبر را که تروریست‌های داعشی که به شهر کوبانی سوریه حمله کردند، از داخل ترکیه وارد شدند، تکذیب کرد و مدعی شد این خبر دروغ است. این سخنگو از انتقال 63 مجروح به داخل ترکیه خبر داده است.

یک حزب ترکیه: دولت آنکارا از داعش حمایت می‌کند

یکی از رهبران حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه گفت که دولت آنکارا از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رویترز، خانم فیگن یوکسک داق که به‌همراه صلاح الدین دمیرتاش رهبری حزب دموکراتیک خلقها در ترکیه را به‌عهده دارد، گفت: "کشتار" امروز در شهر کوبانی سوریه در نتیجه سالها حمایت ترکیه از تندروهای گروه دولت اسلامی (داعش) صورت گرفت.

وی در کنفرانس مطبوعاتی در شهر آنکارا گفت: "احتمال زیادی" وجود دارد که مهاجمان از ترکیه وارد کوبانی شده‌اند. دولت ترکیه این ادعا را رد کرده است.

شهر کوبانی امروز بار دیگر شاهد حمله عناصر گروه تروریستی داعش از طریق گذرگاه مرزی مرشد بینار بود. این گذرگاه بین مرز ترکیه و شهر کوبانی قرار دارد.

این حمله بعد از آن صورت گرفت که یک عامل انتحاری داعش سوار بر یک دستگاه خودرو خودش را در این گذرگاه منفجر کرد.

ورود نیروهای کمکی برای سرکوب داعشی‌ها

پایگاه خبری العهد از ورود نیروهای کمکی کردی به شهر عین العرب در پی حمله تروریست‌های داعشی خبر داد.

این رسانه همچنین از هلاکت 11 تروریست داعشی در درگیری با نیروهای مدافع کردی در اطراف مدرسه پسرانه در داخل شهر عین العرب خبر داد.

تروریست‌های تکفیری داعش با خودروی بمب‌گذاری شده و عملیات انتحاری توانستند به بخشی از شهر عین العرب نفوذ کنند، اما درگیری‌های شدیدی میان آنها و نیروهای مدافع شهر در جریان است.

انتهای پیام/ر*

نظر شما