شناسهٔ خبر: 59779029 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان: هدف ما رهایی از شر البرهان است

صاحب‌خبر -

شفقنا- فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان گفت که هدف نیروهایش از عملیات نظامی در واقع رهایی از دست عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، محمد حمدان دقلو مشهور به حمیدتی در گفتگو با الجزیره گفت: هدف از عملیات نظامی در واقع رهایی از دست البرهان، زندانی کردن او و آغاز فرایند گذار دموکراتیک است.

وی افزود: دریافت حمایت خارجی توسط ما صحت ندارد و اینها ادعاهای دروغینی است که البرهان مطرح کرده است.

حمیدتی با اشاره به اینکه ما هیچ گاه خواستار حمایت خارجی نبوده ایم، تصریح کرد: ما خواستار آتش بس انسانی تا مدتی مشخص هستیم اما طرف مقابل آن را نمی خواهد .

وی با بیان اینکه هدف ما این است که کشور را از فتنه ها و مشکلات دور نگه داریم، افزود: بدون قید و شرط وارد مذاکره شدیم و اتهاماتی که به ما نسبت داده می شود صحت ندارد.

فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان در ادامه ابراز کرد: البرهان صرفا ابزار دست طرف های دیگر است و قدرتی برای تصمیم گیری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه حل بحران کنونی در سودان تحویل البرهان به عدالت است، بیان کرد: این البرهان بود که درگیری ها را آغاز کرد و همو مسئول کشتار مردم سودان است بنابراین هیچ مذاکره ای در آینده با او وجود ندارد.

حمیدتی در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه ما خواهان گذار دموکراتیک واقعی هستیم در حالی که البرهان دلیل مشکلاتی است که مانع دستیابی به آن می شود، خاطرنشان کرد: هدف از عملیات نظامی در واقع خلاص شدن از شر البرهان، زندانی کردن او و آغاز فرایند گذار دموکراتیک است.

وی افزود: ما اکنون در دفاع از خود می جنگیم و با کودتای البرهان روبرو هستیم.

متن کامل خبر را در الجزیره ببینید

نظر شما