شناسهٔ خبر: 59771013 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت طلا و سکه امروز 31 فروردین 1402/ رونق به بازار سکه بر می‌گردد؟

امروز بازار فلز گرانبها نیمه تعطیل است.برخی قطعات سکه بدون در نظر گرفتن افت محدود دلار افزایش قیمت داشتند. قیمت طلا و سکه در بیشتر قطعات نسبت به دیروز ثابت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت طلا و سکه با روند افزایشی در برخی قطعات سکه آغاز به کار کرد. در لحظه تنظیم این گزارش قیمت دلار کاهش نزدیک به ۱۷۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۵۴۸ تومان مبادله می‌شود. به نظر می‌رسد این روند کاهشی قیمت در بازارهای مالی متاثر از بازار نیمه تعطیل پایان هفته و تعطیلات پیش روست.

قیمت سکه و طلا

رفت و برگشت قیمت طلا و سکه از نخستین روز هفته جاری تا لحظه نگارش این گزارش به صورت یک روز در میان کاهشی و افزایشی است. باید در نظر داشت این نوسان در محدوده مشخصی گرفتار بود. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند با رونق گرفتن بورس و سرریز شدن نقدینگی به این بازار، طلا و سکه نیز از چشم سرمایه‌گذاران افتاده است.

از سوی دیگر برخی کارشناسان اقتصادی می‌گویند مردم با هر میزان سرمایه‌ای قادر به سرمایه‌گذاری و کسب سود از بازار سهام هستند. این در حالی است که به جهت پرش قیمتی ۶ ماهه دوم سال گذشته در قیمت طلا و سکه این بازار از چشم‌انداز سرمایه‌گذاری حتی به شیوه خانگی و سنتی آن فاصله گرفته و در دسترس مردم نیست.

با این وجود برخی بازیگران ارزی معتقدند بازار فلز زرد بعد از تعطیلات پیش رو (عید فطر) جان تازه‌ای می‌گیرد و تقاضا بیشتر می‌شود.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند اگر قیمت دلار کانال ۵۰ هزار تومانی را ترک کند، قیمت سکه محدوده ۳۰ میلیون تومانی را از دست خواهد داد. این پیش‌بینی بنابر همگرایی شدید قیمت طلا و سکه با قیمت دلار در روزهای معاملاتی سال جاری قوت گرفته است.

کارشناسان اقتصادی نیز می‌گویند سکه در روزهای آینده تنها در صورتی شانس رشد قیمت دارد که قیمت دلار در بازار آزاد به صورت معناداری افزایش یابد و به بالای مرز ۵۲ هزار تومانی صعود کند.

همچنین انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش در محدوده ۱۹۹۲ دلاری در حال معامله است.

قیمت   طلا   و   انواع   سکه   در   بازار

سکه امامی امروز با قیمت ۳۱ میلیون و ۶۴۷ هزار تومان در بازار در حال معامله است و افزایش ۱۵۲ هزار تومانی دارد.

سکه بهار آزادی همانند دیروز میان کاهش و افزایش قیمت سرگردان است. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان در بازار مبادله می‌شود.

نیم،‌ ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر و با همان قیمت روز گذشته خرید و فروش می‌شوند. اکنون نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. ربع سکه، با رقم ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان مبادله شد. سکه گرمی نیز که روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت، امروز با قیمت ثابت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار فلز گرانبها معامله می‌شود.

امروز حباب تمام قطعات با افزایش باز شد. فعلا حباب سکه امامی با افزایش نزدیک به ۲۰۰ هزار تومانی بیشترین رشد حباب را در خانواده سکه‌ها دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظر شما