شناسهٔ خبر: 59722868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

وزش باد شدید در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز وزش باد شدید توأم با گردوخاک و احتمال خسارت در خراسان رضوی پیش بینی می شود که این وضعیت تا چهارشنبه در نواحی بادخیز استان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ انتظار داریم امروز وزش باد در استان شدید توأم با گردوخاک و احتمال خسارت باشد این وضعیت تا چهارشنبه در نواحی بادخیز استان ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی، ماندگاری هوای سرد شبانه تا صبح چهارشنبه ادامه داشته به طوری که دمای حداقل در نواحی سردسیر استان به حدود صفر و کمتر از آن نیز می‌رسد.

وی افزود: برای امروز ضمن افزایش ابرناکی در ارتفاعات شمالی و بخش‌هایی از شرق و جنوب استان بارش‌های رگباری در برخی نقاط رعدوبرق و احتمال تگرگ و همچنین تشکیل مه در مناطق کوهستانی و سردسیر دور از انتظار نیست.

عنایتی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا یکشنبه را صاف گاهی قسمتی ابری و افزایش باد پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و مه‌ولات با بیشینه دمای ۲۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای شهرستان مشهد مقدس بین ۱۱ و ۲۲ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین شدت وزش باد از ایستگاه هواشناسی سبزوار ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

نظر شما