شناسهٔ خبر: 59694377 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

آیا پنالتی زدن دروازه‌بان به نفع استقلال بود؟

صاحب‌خبر -

یکی از گل‌های استقلال در پیروزی شب گذشته، از روی نقطه پنالتی و توسط دروازه‌بانشان سیدحسین حسینی به‌ثمر رسید. اتفاقی که باعث دلخوری تیم هوادار شده چون احساس می‌کنند ساپینتو آنها را تحقیر کرده است

ساکت الهامی سرمربی هوادار می‌گوید در فوتبال تیم‌ها می‌توانند ۱۰ گل هم بزنند، اما تحقیر کردن تیم حریف کار خوبی نیست، مخصوصاً در شرایطی که خودتان هم باور نمی‌کردید به آن برسید. واقعاً ناراحت و ناامید هستم. این سخت‌ترین شب زندگی فوتبالی من است. در ابتدای حرف‌هایم به استقلالی‌ها تبریک هم گفتم، اما کار آنها قشنگ نبود که بخواهند ما را تحقیر کنند. پنالتی زدن توسط دروازه‌بان تحقیر کردن تیم حریف است. من همان کسی هستم که استقلال را در جام حذفی، حذف کردم و قهرمان شدم. من همان کسی هستم که در ۱۶ دقیقه سه گل به استقلال زدم، اما همیشه برای آنها احترام قائل بودم. احترام گذاشتن برای تیم مقابل اولین اصل حرفه مربیگری است. باید تحقیر می‌شدیم و گله‌ای ندارم، اما من اگر بودم این کار را نمی‌کردم. به هر حال آنها دلشان خواسته این کار را بکنند و ما باید از این تحقیر شدن درس بگیریم تا بتوانیم روی پای خود بایستیم.

ظاهرا سرمربی هوادار بعد بازی به رختکن استقلال رفته و گلایه خود را به اطلاع آنها رسانده. بازیکنان استقلال هم بعد خارج شدن از رختکن برای دلجویی تلاش کردند.

مهدی قایدی، ستاره استقلال، از تیم هوادار و سرمربی این تیم عذرخواهی کرده. ستاره بوشهری استقلال در پایان بازی گفت: “بابت حرکتی که انجام دادم از آقای ساکت الهامی عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم که ایشان عذر من را بپذیرد. من تحت تاثیر جو بازی و هواداران قرار گرفتم که گفتند مهدی پنالتی را به سید بده. من از هوادار و آقای ساکت الهامی عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم من را ببخشند.”

بهزاد غلامپور، مربی گلرهای استقلال، در خصوص پنالتی زدن سیدحسین حسینی در این دیدار عنوان کرد: سید در تمرینات تیم همیشه پنالتی زدن را تمرین می‌کند و همین‌طور که امروز گلزنی کرد هم پنالتی‌های خود را می‌زند. از آقای الهامی عذرخواهی می‌کنم ولی واقعا سیدحسین در تمرینات هم این کار را انجام می‌دهد و پنالتی می‌زند.

خود ساپینتو هم در کنفرانس خبری پایان بازی گفته: سیدحسین حسینی یک بازیکن حرفه‌ای فوق العاده و یک کاپیتان فوق العاده است. او این کار را انجام نداد که بخواهد علیه کسی باشد. یک تصمیم هیجانی و احساسی بود، نه اینکه بخواهد بی‌احترامی کند. در پایان بازی من اولین نفری بودم که به سمت سرمربی حریف رفتم تا به ایشان بگویم چه شد که این اتفاق افتاد و نمی‌خواستیم کسی را تحقیر کنیم و خودم به همه احترام می‌گذاریم. چیزی بود که اتفاق افتاد ولی با نیت بدی نبود. من این احتیاط داشتم که بروم به سرمربی تیم حریف توضیح دهم و بگویم شرایط چه بود.

روزبه چشمی هم عذرخواهی کرده: من پس از پایان بازی از آقا ساکت عذرخواهی کردم. الان سید در رختکن گفت واقعا هیچ نیت بدی نداشت، ولی یک تصمیم احساسی در آن لحظه گرفت. هوادار تیم خوبی است و ما به همه رقبای خودمان احترام می‌گذاریم و هیچ‌وقت اتفاق نیفتاده به یک تیم یا شخص بی‌احترامی کنیم. یک تصمیم احساسی بود و من از آقا ساکت، مسعود شجاعی، داریوش شجاعیان و تک تک بازیکنان هوادار عذرخواهی می‌کنم و مطمئن باشند هیچ نیت بدی پشت این کار نبود.

و بالاخره خود حسینی گفته: به این دلیل که کلین‌شیت نکرده بودم، ناراحت بودم و بچه‌ها متوجه این موضوع شده بودند و هواداران خواستند که من بزنم و مهدی قایدی پنالتی را به من داد. به هیچ عنوان قصد بی‌احترامی به تیم حریف را نداشتم. پیش از این گلزنی را تجربه نکرده بودم، واقعا حس خیلی خوبی بود. اما باز هم می‌گویم شاید تیم حریف از من ناراحت شده و از آنها عذرخواهی می‌کنم.

تصمیم جنجالی استقلالی‌ها در دقایق پایانی البته از نظر فوتبال هم می‌توانست برایشان گران تمام شود چون در پایان هفته آنها صدرنشینی را به‌لطف تعداد گل زده بیشتر از چنگ سپاهان درآورده‌اند و اگر پنالتی حسینی گل نمی‌شد، هنوز در رده دوم جدول قرار داشتند.

نظر شما