شناسهٔ خبر: 59680012 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تعطیلی فرودگاه خارطوم در پی درگیری‌های مسلحانه

درگیری‌‌های مسلحانه داخلی در شهر خارطوم موجب توقف فعالیت فرودگاه بین المللی این شهر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، درگیری بین نیروهای ارتش سودان با شبه نظامیان موسوم به پشتیبانی سریع این کشور در شهر خارطوم به توقف فعالیت فرودگاه بین المللی این شهر منجر شد.

شبه نظامیان پشتیبانی سریع که تحت فرماندهی محمد حمدان داگالو هستند  مدعی شدند که فرودگاه بین المللی خارطوم و فرودگاه مروی و پایگاه نظامی آن را تصرف کردند.

راه‌های منتهی به کاخ ریاست جمهوری در مرکز خارطوم و پل‌های شهر نیز با خودروهای زرهی و تانک‌ها مسدود شده است.

انجمن مشاغل سودان از نیروهای انقلابی این کشور خواسته است برای حفاظت از محله های خارطوم در برابر درگیری کمیته های صلح اجتماعی تشکیل دهند.

ارتش سودان پنجشنبه گذشته نسبت به درگیری با نیروی شبه نظامی قدرتمند این کشور که نیروهایش را در پایتخت و دیگر شهرها مستقر کرده است، هشدار داده بود.

اختلاف بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان که هر دو با هم کودتای اکتبر 2021 در این کشور را رهبری کردند، در ماه‌های اخیر تشدید شده است و موجب به تاخیر افتادن امضای توافقنامه مورد حمایت بین‌المللی با احزاب سیاسی برای احیای گذار دموکراتیک در کشور شده است.

تشدید تنش‌ها در خارطوم نگرانی‌ها را در مورد جنگ داخلی جدید در کشوری که به درگیری‌های مسلحانه داخلی معروف است، افزایش داده است.

پایان پیام/

نظر شما