شناسهٔ خبر: 59657436 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

الگری: گاتی مثل یک اسفنج است؛ فوتبال یک معادله ریاضی نیست

علیرضا نجاتی

سرمربی یوونتوس می‌گوید فوتبال یک معادله ریاضی نیست و بازی کردن با مهره‌های تهاجمی بیش‌تر، لزوما باعث بهتر بازی کردن نمی‌شود

صاحب‌خبر -

طرفداری | ماسیمیلیانو الگری به انتقاد در خصوص بد بازی کردن یوونتوس با وجود استفاده حداکثری از بازیکنان تهاجمی واکنش جالبی نشان داد.

یوونتوس در یک بازی نه‌چندان جالب توانست در خانه خود با نتیجه یک بر صفر مقابل اسپورتینگ در دور رفت یک‌چهارم لیگ اروپا به برتری برسد. ماسیمیلیانو الگری، سرمربی یوونتوس پس از این برد سخت به دازون گفت:

اشتباهات کمی کردیم و بچه‌ها می‌توانند پیشرفت کنند. پرین روی سانتر آخر بازی دو مهار تعیین‌کننده داشت. ما باید خطر را زودتر احساس می‌کردیم. در نیمه دوم با استفاده از سه هافبک بهتر شدیم و این کار باعث شد عریض‌تر بازی کنیم. اسپورتینگ خیلی شدید ما را پرس کرد اما بازی خوبی داشتیم. کسب برد با کلین‌شیت آسان نبود. 

  • به تاخیر افتادن تعویض‌های پایانی یوونتوس و عصبانی شدن الگری: 

 اول می‌خواستم میرتی را تعویض کنم اما لوکاتلی درخواست تعویض داد و من تصمیم به انجام دو تعویض گرفتم. در آن صحنه پاردس آماده رفتن به زمین نبود و پیراهنش را هم درآورده بود. بازی برای یک دقیقه متوقف شد که البته شاید این اتفاق خوبی بود.

  •  به مشکل خوردن یوونتوس با وجود استفاده از 5 مهره تهاجمی:

همیشه می‌گویم فوتبال یک معادله ریاضی نیست. تصمیم گرفتم از سه بازیکن در خط حمله استفاده کنم اما اغلب اوقات در سمت چپ مقابل حریفی قوی چون اسپورتینگ به مشکل خوردیم. باید در ارسال پاس‌ها و پیشروی بازی از عقب بهتر کار می‌کردیم. سه مهاجم ما مقابل لاتزیو خوب کار کردند و سعی کردم دوباره این روش را امتحان کنم اما به یاد داشته باشید تعادل تیم مهم‌تر از هرچیزی است و ویژگی‌های متنوع بازیکنان باید با یک‌دیگر ترکیب شود. ما نمی‌خواستیم امنیت و تعادلی که در طول فصل ساخته بودیم را از دست دهیم.

  • عملکرد خوب فدریکو گاتی پس از مدت‌ها نیمکت‌نشینی:

فصل آسانی نداشته‌ایم و بازیکنان جوان برای پیشرفت کردن زمان نیاز دارند. گاهی اوقات این بازیکنان فوق‌العاده به نظر رسیده‌اند و گاهی اوقات اوضاع طوری بوده که انگار آن‌ها هرگز فوتبال بازی نکرده‌اند. بازی کردن برای یوونتوس فشار متفاوتی دارد. گاتی انرژی زیادی دارد و مثل یک اسفنج است. او تمام اطلاعاتی که به سویش پرتاب می‌شود را فورا جذب می‌کند.

  • حریف یوونتوس در صورت صعود به نیمه نهایی:

هدف بعدی ما گرفتن آتالانتا در لیگ است و باید بتوانیم رده دوم‌مان را تثبیت کنیم. بچه‌ها به کارشان باور دارند و این باور تقویت هم شده است. من معتقدم در فوتبال، تکنیک و استعداد مهم است اما ارزش‌های اخلاقی، اشتیاق و با دل و جان بازی کردن واقعا عناصری ضروری هستند.

نظر شما