شناسهٔ خبر: 5963035 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

اسامی ایام دهه کرامت ۹۴ اعلام شد

حوزه

رئیس کارگروه محتوایی جشن های مردمی دهه کرامت شعار سال و اسامی جشن های مردمی دهه کرامت 94 را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی هدانا (HODANA.IR):
حجت الاسلام سید محمد صادقی آرمان با اعلام این خبر گفت: در کارگروه محتوایی جشن های مردمی دهه کرامت، کمیته راهبردی و کمیته پژوهش های راهبردی تشکیل شده که در طی سال گذشته، چندین جلسه با حضور اعضای آن برگزار  شد و مباحث محتوایی جشن های دهه کرامت مورد بررسی قرار گرفته است.
وی یکی از مهم ترین وظایف کارگروه محتوایی جشن های مردمی دهه کرامت را تعیین شعار سال و اسامی روزهای دهه کرامت برشمرد و گفت: مبانی نامگذاری ایام دهه کرامت و شعار سال با در نظر گرفتن شعار سال رهبری، نگاه بین المللی به دهه کرامت و تناسب با شرایط و نیازهای کنونی کشور می باشد. همچنین محور برنامه ها، حفظ مردمی بودن جشن های دهه کرامت است و تلاش شده اقشار مختلف نیز در نامگذاری ها سهیم باشند.
رئیس کاگروه محتوایی جشن مردمی دهه کرامت شعار سال 94 را «ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام؛ با همدلی و همزبانی» عنوان کرد و گفت: جشن های مردمی دهه کرامت 94 از 25 مردادماه جاری (اول ذی القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر با نام « کریمة اهل بیت (علیهم السلام)؛ الگوی دختر مسلمان در تبعیت از  ولیّ زمان» در سراسر کشور آغاز می شود.
وی به اسامی دیگر ایام دهه کرامت اشاره کرد و گفت: روز دوم دهه کرامت به نام «قم؛ مأذنة اسلام ناب محمدی (صلی‎الله‎علیه‎وآله)،منادی سبک زندگی ولایی»، روز سوم «زندگی کریمانه؛ در سایه عمل به آموزه های مهدوی»، روز چهارم «اهل بیت علیهم السلام؛ الگوی بصیرت و مقاومت در برابر مستکبران و طاغوت‎ها»، روز پنجم «امام‎زادگان؛ علمداران معارف اسلامی، مأمن فعالیتهای اصیل فرهنگی»، روز ششم «حضرت احمدبن‎موسی علیه السلام؛ مظهر امام‎شناسی و قیام در راه امام»، روز هفتم «مسجد؛ پایگاه هدایت، کانون کرامت»، روز هشتم «جوانان حوزه و دانشگاه؛ زمینه سازان تحقق جامعه ی الگو»، روز نهم «محبّت اهل بیت (علیهم السلام)؛ نقطه‎ی پیوند دولت و ملت» و روز دهم «آستان قدس رضوی؛ پرچمدار نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام» نامگذاری شده است.
مدیر برنامه ریزی و نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه دهه کرامت در تاریخ 4 شهریور 94 (یازدهم ذی القعده) در سالروز ولادت پر خیر و برکت امام رضا علیه السلام با شعار «عالم آل محمد صلی‎الله‎علیه‎وآله، الهام‎بخش همدلی و همزبانی به مسلمین» برگزار می گردد.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی آرمان خاطرنشان کرد: کتابی نیز بعد از ماه مبارک رمضان، منتشر خواهد شد که در این کتاب شرح اسامی ایام دهه کرامت بر اساس آیات و روایات و سخنان حضرت امام و مقام معظم رهبری را بررسی کرده. همچنین در این کتاب برنامه های قابل اجرا در دهه کرامت برای دستگاه های مختلف نیز پیشنهاد می گردد.

برچسب‌ها:

نظر شما