شناسهٔ خبر: 59627680 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

امیدواری بیشتر سپاهانی ها برای قهرمانی لیگ نسبت به استقلال و پرسپولیس

حامد وفائی

به نظر می رسد سپاهانی ها با توجه به قانون احتساب بازی های رو در رو در پایان لیگ نسبت به استقلال و پرسپولیس امیدواری بیشتری برای بالا بردن جام دارند

صاحب‌خبر -

اظهارات جدید سهیل مهدی امیدواری سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی را به شدت افزایش داده است.

به گزارش طرفداری، تنها 5 هفته تا پایان رقابت های لیگ باقی مانده و تنور قهرمانی لیگ 22 با حضور سه مدعی جدی حسابی گرم است. شکست سپاهان در هفته 25 لیگ برتر مقابل تراکتور و برد استقلال و پرسپولیس در همین هفته مقابل آلومینوم و ملوان، ماراتن سه تیم برای کسب عنوان قهرمانی را به جذاب ترین حالت ممکن رسانده است.

حال در آستانه هفته 26 لیگ، سپاهان و استقلال 52 امتیازی هستند و پرسپولیس 51 امتیازی امیدوار به لغزش این دو تیم. مدیران و سرمربیان سه تیم بالانشین جدول، برای کسب بهترین نتایج در 5 هفته پایانی و بالا بردن جام دست به هر کاری می زنند. به تمام این ها حساسیت ها و کری های هواداران سپاهان، استقلال و پرسپولیس را هم اضافه کنید تا مشخص شود چقدر 5 هفته پایانی لیگ جذاب و دیدنی خواهد بود. به ویژه این که قرار است شاهد برگزاری یک دربی همواره سنتی و حیثیتی باشیم که پیروزی هر کدام از دو تیم استقلال یا پرسپولیس می تواند سرنوشت رقابت هات را عوض کند.

اما در این میان صحبت های اخیر سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ‌، بازتاب زیادی در رسانه ها داشته است. چرا که با این صحبت ها حالا سپاهانی ها از یک امتیاز ویژه برخوردار شده اند که قطعا در روز آخر مسابقات به فریاد این تیم خواهد رسید.

طبق اعلام سهیل مهدی، ملاک تعیین قهرمان و تیم‌های سقوط کننده در صورت هم‌امتیاز شدن آنها در جدول، بازی‌های رودرروی رفت و برگشت است. این در شرایطی است که در سال‌های گذشته تفاضل گل ملاک تعیین قهرمان یا تیم‌های سقوط کننده بود. به گونه ای که در لیگ پانزدهم حرفه ای استقلال خوزستان به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد یا حتی چند سال قبل استقلال در لیگ هشتم با تفاضل گل، طعم قهرمانی با تفاضل گل بهتر را چشید.

به هر روی طبق این اعلام و قانون این فصل سازمان لیگ، در پایان لیگ 22 اگر امتیاز تیم‌ها در روز پایانی مسابقات برابر باشد، اولین نکته‌ای که مورد بررسی قرار می‌گیرد بازی رودررو خواهد بود که سپاهان از این حیث جلوتر از استقلال و پرسپولیس است. چرا که سپاهان در هر دو بازی رفت و برگشت استقلال را شکست داد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت، 4 بر یک برنده بازی رودررو با استقلال باشد.

در رویارویی با پرسپولیس نیز شرایط سپاهان همین است. مورایس و شاگردانش در دور رفت بازی ها در اصفهان مقابل پرسپولیس به تساوی بدون گل رسیدند اما در دور برگشت در آخررین بازی سال ورزشگاه آزادی، پرسپولیس را یک بر صفر شکست دادند تا در مجموع دو بازی یک بر صفر مقابل سرخ‌ها نیز برنده باشند.

حال باید منتظر بود و دید در پایان هفته سی ام چه شرایطی در جدول لیگ به وجود آمده و درنهایت کدام تیم جام قهرمانی لیگ 22 را بالای سر خواهد برد.

نظر شما