شناسهٔ خبر: 59618554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار سطح نارنجی؛

باران رگباری و تگرگ در راه آذربایجان شرقی

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: با توجه به ناپایداری جو در چهار روز آینده، رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

باران رگباری و تگرگ در راه آذربایجان شرقیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد امیدفر افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی به صورت متناوب در استان فعالیت خواهد کرد و موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و غرش آذرخش می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تمام نواحی استان را دربر می‌گیرد اظهار کرد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی و تشدید بارش‌های رگباری، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

محمد امیدفر افزود: این وضعیت در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، اسکو، اهر، جلفا، بناب، بستان‌آباد، چاراویماق، خداآفرین، سراب، شبستر، سهند، شرفخانه، مراغه، کلیبر، عجب‌شیر، مرند، ملکان، هریس، هشترود، میانه، هوراند، هادیشهر و ورزقان اثرگذار خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه دمای هوای استان به صورت محسوس کاهش می‌یابد گفت: در نواحی مستعد با توجه به بارش تگرگ، احتمال بروز خسارت به باغ‌ها وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان توجه کنند.

امیدفر ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد نسبتا شدید، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

وی همچنین لغو سفر‌های غیرضروری، اتراق نکردن در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام اقدامات پیشگیرانه را در مورد مهار آبگرفتگی معابر خواستار شد.

 

نظر شما