شناسهٔ خبر: 59617533 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

هشدار پلیس فدرال آمریکا در مورد تهدید «ایستگاه‌های رایگان» شارژ تلفن همراه

صاحب‌خبر -

شفقنا- پلیس فدرال آمریکا به مردم این کشور در مورد استفاده از ایستگاه‌هایی که برای شارژ رایگان تلفن همراه و تبلت تعبیه شده، هشدار داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از راشاتودی؛ اف‌بی‌آی از آمریکایی‌ها خواسته است که از ایستگاه‌های شارژ تلفن رایگانی که در فرودگاه‌ها، هتل‌ها و سایر مکان‌های عمومی یافت می‌شوند دوری کنند. پلیس آمریکا گفته می‌توان از آنها برای هک کردن دستگاه‌ها استفاده کرد و ممکن است تهدیدی برای حریم خصوصی باشند.

اف‌بی‌آی در هشداری اعلام کرد: از استفاده از ایستگاه های شارژ رایگان در فرودگاه ها، هتل ها یا مراکز خرید خودداری کنید. «بازیگران بد» راه‌هایی برای استفاده از پورت‌های USB عمومی برای معرفی بدافزار و نرم‌افزار مانیتورینگ به دستگاه‌ها پیدا کرده‌اند، به مردم پیشنهاد می‌شود «شارژر و کابل USB خود را حمل کنند و به جای آن از پریز برق استفاده کنند».

اف‌بی‌آی تنها آژانس فدرال نیست که در مورد شارژرهای تلفن هشدار می دهد، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) هم ادعا می کند که عوامل مخرب می توانند از پورت های USB برای انتقال بدافزار به دستگاه های کاربران ناآگاه استفاده کنند – تاکتیکی که آن را «juice» می نامند.

این خبر را در راشاتودی ببینید

نظر شما