به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاههای ایران، محمد جواد حمید با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ارکان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، نقش مردم، تامین و تعلیم آموزههای دینی و اسلامی است اظهار داشت: نقش مردمی دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت، توجه به حضور و استقبال گسترده، ایجاد فضاهای متعدد و متنوع دینی، اطلاع رسانی های هدفمند و هوشمندانه است که میتواند در این فضای قرآنی و در ماه نزول کلام وحی در حوزههای متعدد فرهنگی جهان اسلام بیش از پیش اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه تمامی دست اندرکاران برگزاری مهمترین نمایشگاه فرهنگی- اسلامی استان خراسان رضوی در حوزههای مرتبط با موضوع مفاهیم قرآن و عترت، برنامه ریزیهای ملی و بین المللی را در دستور کار خود قرار دادهاند، افزود: مهمترین عامل برای افزایش دستاوردهای نمایشگاه بینالمللی قرآن و عترت توجه به محتوا و مفاهیم قرآنی و تبیین اصولی نشر فرهنگی مکارم و معانی قرآنی در میان تمامی مخاطبان داخلی و خارجی است که وارد مشهد مقدس میشوند.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد، با اشاره به اینکه توجه به تامین نیازها و نشر درست آموزههای فرهنگی و معانی قرآنی و افزایش تعاملات اجتماعی در ابعاد ملی و بین المللی برای تمامی زائران مضجع نورانی امام رئوف، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) یکی از ویژگیهای خاص نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد مقدس است، افزود: مردم در تمامی زمانها و مکانها نیازمند قرآن هستند، اما اینکه آدرس درست داده شود تا مردم بتوانند این نیازمندی را از قرآنکریم کسب کنند را می توان از مهمترین علتهای برگزاری این نمایشگاه برشمرد که به دفعات گوناگون نیز مورد بحث و اطلاع رسانی نیز قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، زمینه را برای آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ قرآنی فراهم میکند و در واقع انگیزه برای انس بیشتر مردم با قرآن بیش از پیش مهیا می شود، گفت: توجه به برنامه ریزیهای اصولی هوشمندانه، ایجاد گروههای متعدد و متنوع مردمی در باز انتشار مفاهیم قرآنی و تشکیل گروههای بین المللی در توسعه و نشر نیازهای فرهنگی – اسلامی و قرآنی مشهد مقدس برای سال2017 میتواند به یکی از اهداف کلان این رویداد بزرگ در جوار ملکوتی امام رضا (ع) تبدیل شود.
حمید با بیان اینکه بازدیدکننده های متعدد و فضای موجود در نمایشگاه قرآن و عترت، حکایت از جایگاه ویژه این نمایشگاه در میان عموم جامعه و به ویژه زائران داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، فرصتی است تا تمامی نهادها، سازمانها و بخش های دولتی و خصوصی، از آن برای زمینهسازی ارتقای جایگاه قرآن در عرصه فرهنگی استفاده کنند و همچنین از موقعیت بهوجود آمده در برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد بهره مند شوند و گام های ویژه ای بردارند.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد با بیان اینکه حوزه فرهنگ این مزیت را دارد که مخاطب مستقیم آن مردم هستند و بنابراین مردم پس از مشاهده نتایج مناسب به آن ورود پیدا کرده و پشتیبانی به عمل میآورند، افزود: براساس فعالیت های فرهنگی - مناسبتی نمایشگاه بین المللی مشهد در سال های گذشته و باتوجه به استقبال مردمی از مراسم احیاء، برنامه ریزی شده است که امسال نیز مراسم این شبهای معنوی را باشکوهتر از سالهای گذشته و در فضایی بیشتر و بهتر برگزار کنیم.
دهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با همکاری شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری مشهد، نمایشگاه بین المللی مشهد، استانداری خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از 6 تیرماه به مدت 10 روز میزبان آثار، توانمندیها، فعالیت های قرآنی، انتشارات و محصولات فرهنگی فعالان قرآنی و اسلامی جهان اسلام خواهد بود.
انتهای پیام/