شناسهٔ خبر: 59599986 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

دولت سبد کالای اساسی و مسکن کارگران را تامین کند

کارگران اعتقاد دارند که با افزایش تنها 1میلیون و 100 هزارتومان برای حقوق سال جاری از پس هزینه های کالاهای مورد نیاز و ضروری بر نمی آیند، حاضرند این میزان را به دولت بدهند و در ازای آن کالاهای اساسی را دریافت کنند. جمهوریت –رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور با اعلام اینکه بن کالای ۱.۱ میلیون تومانی و حق مسکن ۹۰۰هزار تومانی نقشی در تامین هزینه کالا و مسکن کارگران ندارد، پیشنهاد کرد به جای این ارقام، دولت سبد کالای اساسی و مسکن کارگران را تامین کند.

صاحب‌خبر -

جمهوریت –رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور با اعلام اینکه بن کالای ۱.۱ میلیون تومانی و حق مسکن ۹۰۰هزار تومانی نقشی در تامین هزینه کالا و مسکن کارگران ندارد، پیشنهاد کرد به جای این ارقام، دولت سبد کالای اساسی و مسکن کارگران را تامین کند.

سمیه گلپور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اهمیت قدرت خرید کارگران برای رونق تولید و مهار تورم گفت: در صورتی که قدرت خرید کارگران تقویت شود، تقاضا برای خرید بیشتر و در همین راستا تولید رونق می گیرد. در صورتی که رونق تولید محقق شود، تورم کاهش می یابد. بنابراین تقویت قدرت خرید کارگران می تواند گامی مهم در تحقق شعار سال باشد.

توزیع سبد کالای حمایت غذایی میان مددجویان کرمانشاهی

 وی با بیان اینکه با افزایش ۲۷درصدی دستمزد حدود ۱میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به عنوان حق خوار و بار به حقوق افزوده شد گفت:کارگر باید با این مبلغ مایحتاج زندگی خود را تأمین کند. هرساله  همزمان با افزایش حقوق ها بدون شک تمام کالاها گران می شود، اینکه کارگر بتواند زندگی خود را متناسب با افزایش حقوق و افزایش قیمت کالاها همراه کند،‌ نیازمند یک قدرت خرید مناسب است.

گلپور با بیان اینکه کارمندان دولت حمایت هایی را در قالب بسته های خوراکی و حمایتی دارند گفت: درخواست کارگران این است که دولت حمایتی که از کارمندان دارد را از کارگران داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما