شناسهٔ خبر: 59597161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجت الاسلام مومنی: «قدر» شب امیدواری به رحمت الهی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: شب قدر شب بازگشت بندگان به سوی خداوند است و در این شب باب یاس و ناامیدی بر روی بندگان بسته شده و درب های رحمت الهی گشوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی شامگاه یکشنبه در مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که با حضور هزاران نفر از زائران و منتظران در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با بیان اینکه شب قدر شب بازگشت بندگان به سوی خداوند است، اظهار داشت: در این شب باب یاس و ناامیدی بر روی بندگان بسته شده و درب های رحمت الهی گشوده می‌شود.

وی با بیان اینکه شب قدر شب امیدواری به رحمت الهی است بیان کرد: در روز قیامت وقتی آتش جهنم برپا می‌شود پیامبر گرامی اسلام(ص) ندای «رب امتی» سر می دهند و از خداوند برای امت اسلام شفاعت می‌طلبند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زمین و زمان در انتظار ظهور امام عصر(عج) است، عنوان کرد: وقتی که معرفت نسبت به امام زمان(عج) محقق شد امید ایجاد می‌شود.

به گزارش تسنیم، مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران پس از اقامه نماز مغرب و عشا با ویژه برنامه‌های قرآنی آغاز شد و از ساعت 23 برنامه احیا با قرائت دعای جوشن کبیر توسط سیدعلی حسینی‌نژاد ادامه یافت.

شرکت‌کنندگان در این مراسم روحانی و معنوی با سردادن ندای «الغوث الغوث» به راز و نیاز به درگاه الهی پرداخته و در سوگ ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) اشک ماتم ریختند.

در پایان این مراسم آیین قرآن بر سر گرفتن و توسل به کلام وحی برگزار شده و زائران و منتظران دست نیاز به درگاه الهی بلند کردند.

انتهای پیام/452/

نظر شما