شناسهٔ خبر: 59568090 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

از بیان مشکلات اقتصادی کانون‌ها تا لزوم سرمایه‌گذاریِ بیشتر در عرصه‌های نوپدید تبلیغاتی

در ادامه سلسله نشست‌های هم‌اندیشی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان شماری از مدیران و فعالان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در محل «باغ زیبای» این وزارتخانه بودند.

صاحب‌خبر -

مدیران و فعالان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی حاضر در این جلسه، ضمن طرح مسائل موجود، به بیان نکته‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهاداتی چند پیرامون حوزه فعالیت خود پرداختند.

لزوم توجه و رسیدگی بیشتر به مسائل اقتصادی کانون‌ها (حمایت‌های یارانه‌ای و بیمه‌ای، معافیت‌های مالیاتی و تسهیل‌سازی روند کسب و کار)، رقابتی‌سازی فضای تبلیغات کشور، جلب مشارکت نهادها و دستگاه‌های ذیربط در جهت ایجاد وحدت رویه، سرمایه‌گذاری در عرصه‌های جدید و بومی‌سازی مدل‌های نوین تبلیغات تجاری، ضرورت ارتقای دانش و تخصص فعالان تبلیغاتی کشور از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و... ازجمله نکات و موضوعات مطرح شده از سوی مدیران و فعالان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی حاضر در این جلسه بود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تنوع و اهمیت موارد مطرح شده از سوی حاضرین، به اهمیت روز افزون تبلیغات تجاری و به موازات آن گسترش حوزه فعالیت دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در دوره جاری اشاره کرد و افزود: امروز طیف وسیعی از مخاطبان تحت تاثیر فضای تبلیغات تجاری هستند و حوزه تبلیغات از این حیث نیازمند توجه بیشتر و دقیق‌تری است.

مهدی‌پور، عنصرِ اثربخشیِ تبلیغات تجاری را اصلی‌ترین مولفه صنعت تبلیغات عنوان کرد و با اشاره به اتفاقات 6 ماهه گذشته در کشور که به تعبیری بزرگترین جنگ تاثیر در تاریخ است که علیه یک کشور به جریان افتاده است و با هیچ مدل مشابه دیگری قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: در چنین شرایطی اثربخشیِ بیشتر توسط رسانه‌ای صورت می‌گیرد که با مخاطبان متنوع‌تری درگیر است و از این حیث کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سهم قابل توجهی در شکل‌دهیِ مناسب افکارعمومی و عواطف مردمی دارند.

وی همچنین با اشاره به روندِ پرشتابِ گسترش و فراگیریِ تبلیغات در فضای مجازی، بر ضرورت توسعه آموزش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در عرصه‌های نوپدیدِ رسانه‌ای و تبلیغاتی تاکید و تصریح کرد: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها آمادگی دارد تا در یک همکاری مشترک با دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، به آموزشِ نیروی انسانیِ متخصص در این حوزه بپردازد.

مهدی‌پور در همین رابطه بر لزوم هم‌افزایی نهادها و موسسات آموزشی و پژوهشیِ کشور در تولید محتوا در زمینه هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌های نوین مرتبط با صنعت تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

لزوم توجه مدیران و فعالان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی به مصوبه 28 ماده‌ایِ کارگروه اقتصاد دیجیتال، ضرورتِ تشکیل جلسات چندجانبه با نهادها و دستگاه‌های مربوط و زمینه‌سازیِ تعامل بیشتر با کانون‌ها برای هم‌افزایی و ایجاد وحدت رویه درجهت آرامش‌بخشی و امیدآفرینی بیشتر در جامعه، الکترونیکی شدن فرآیندها و اهمیت رتبه‌بندی کانون‌ها با شاخص‌ها و معیارهای حرفه‌ای و تخصصی ازجمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در این نشست هم‌اندیشی بود.

عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ضمن قدردانی از همراهی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور در مقابله با عملیات روانی دشمنان در جریان ناآرامی‌های اخیر به بیان کارویژه‌های اصلی این اداره کل در گذشته، حال و آینده پرداخت.

راه‌اندازی نسخه آزمایشی سامانه الکترونیکی صدور پروانه کانون‌ها، رتبه‌بندی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس شاخص‌های علمی و تجربی، تشکیل کارگروه‌های مشترک با نهادها و سازمان‌های دارای رسانه، تهیه و تدوین لایحه پیشنهادی «قانون تبلیغات»، تهیه پلتفرم آموزشی برای مهارت‌افزایی فعالان تبلیغاتی، تشکیل ستاد اقتصادی تبلیغات، زمینه‌سازی برای برپایی نمایشگاه تخصصی تبلیغات در یکی از کشورهای همسایه و تهیه طرح پیش‌نویس ساماندهی تبلیغات فضای مجازی را ازجمله کارویژه‌های اصلی این اداره کل عنوان کرد.

نظر شما