شناسهٔ خبر: 59560991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پس از حمله به فرودگاه سلیمانیه؛ رئیس جمهور عراق خواهان عذرخواهی رسمی ترکیه شد

صاحب‌خبر -

شفقنا-«عبداللطیف جمال رشید»، رئیس جمهور عراق خواهان عذرخواهی رسمی ترکیه بابت تکرار عملیات نظامی در اقلیم کردستان و حمله به فرودگاه غیر نظامی سلیمانیه شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات، در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است: «عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان تکرار می‌شود و آخرین مورد آن حمله به فرودگاه غیر نظامی سلیمانیه است، این حملات آشکار به عراق و حاکمیت آن، امری محکوم است و هیچ توجیه قانونی وجود ندارد که به نیروهای ترکیه اجازه تداوم رویکرد خود در ارعاب شهروندان عراقی به بهانه وجود عناصر مخالف خود در اراضی عراق را دهد.»

رئیس جمهور عراق همچنین خواهان مسئولیت‌پذیری دولت ترکیه و عذرخواهی رسمی بابت این رفتارها و متوقف کردن حملات و حل مشکلات داخلی خود از طریق گشودن باب گفت‌وگو یا گروه‌های ذیربط شد و تاکید کرد: در صورت تکرار این حملات، موضعی قاطع برای ممانعت از تکرار آن در آینده اتخاذ خواهیم کرد.

پیش از این، رسانه‌های اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بودند که هدف حادثه شامگاه روز گذشته  (جمعه) در فرودگاه سلیمانیه «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) بوده است اما وی و تیم همراهش بدون آسیب جان سالم به در بردند.

پیش تر گزارش هایی از حمله پهپادی به فرودگاه سلیمانیه منتشر شد که مقامات فرودگاه و آسایش در ابتدا این موضوع را که حادثه ناشی از بمباران یا انفجار بوده رد کردند.

اداره فرودگاه سلیمانیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ساعت 4:18 عصر امروز (جمعه 7 آوریل) انفجاری در نزدیکی فرودگاه رخ داده که خسارتی در پی نداشته است.

همچنین رسانه ها گزارش دادند مظلوم عبدی در سلیمانیه بوده و دو پهپاد ترکیه به بالگرد حامل وی هشدار داده اند، اما وی به سلامت وارد روژاوا شده است.

این خبر را در الفرات ببینید.

نظر شما