شناسهٔ خبر: 59548710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رویترز از سفر یک هیأت سعودی به صنعا برای آتش‌بس دائمی خبر داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- خبرگزاری رویترز امروز(جمعه) به نقل از دو‌ منبع آگاه از‌ سفر هفته آینده یک هیأت سعودی-عمانی به صنعاء(پایتخت یمن) خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت که این منابع افزودند که در این سفر طرفین در خصوص «آتش‌بس‌ دائمی» با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

طبق این گزارش؛ بازگشایی تمامی گذرگاه‌ها و فرودگاه‌های یمن و پرداخت حقوق و رسیدگی به دوره انتقال سیاسی، از موضوع اصلی مذاکرات خواهد بود.

به نوشته رویترز، به نقل از این دو منبع مطلع، در صورتی که همه چیز خوب پیش برود، توافق آتش‌بس دائمی تا قبل از تعطیلات عید فطر اعلام خواهد شد.

ساعاتی پیش نیز شبکه «المیادین» در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی، شورای ریاستی یمن را از تصمیم خود برای پایان دادن به جنگ و بستن دائمی پرونده یمن مطلع کرده است.

به گفته منابع آگاه به این شبکه، پس از اعلام پایان رسمی جنگ، رایزنی‌های یمنی-یمنی تحت نظارت سازمان ملل و حمایت عربستان سعودی آغاز خواهد شد. هدف از مذاکرات اطراف یمنی هم دست‌یابی به توافق بر سر یک دوره انتقالی دو ساله از قدرت است.

منابع آگاه المیادین در پایان این گزارش خاطرنشان کردند: چشم انداز عربستان براساس یافتن راه‌حلی مطابق با تفاهماتش با دولت صنعاء همچنان مورد بحث و بررسی است، اما تصمیمش تقریبا نهایی شده است.

این خبر را در وبگاه سوئیس اینفو ببینید

نظر شما