شناسهٔ خبر: 59539208 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سخنگوی شورای عالی رقابت:

شورای رقابت حامی بخش تولید است و دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد

موج نیوز

سخنگوی شورای عالی رقابت در واکنش به نامه معاون اول رئیس جمهور گفت: دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی شورای رقابت در پاسخ به نامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تجدید نظر در مصوبه افزایش قیمت خودرو تاکید کرد: شورای رقابت یک نهاد فراقوه ای است و به وظیفه خود عمل کرده و مطمئنا دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد.

اسماعیل شجاعی ­ادامه داد: شورای رقابت یک نهاد فراقوه ای است و وظیفه خود را در خصوص تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو انجام داده است و حال ممکن است دولت نگاه متفاوتی داشته باشد که باید دید استدلال آنها چیست.

وی با بیان اینکه وزارت صمت مجری است و این دستگاه باید واکنش لازم را نسبت به اجرای مصوبه شورای رقابت داشته باشد، افزود: شورای رقابت سقف قیمت ها را براساس دستورالعمل اعلام کرده اما اجرای آن متوجه چارجوب ها و سیاست گذاری وزارت صمت است.  

سخنگوی شورای رقابت با تأکید بر اینکه البته دخالت های دستوری در قیمت ها نتیجه مثبت نداشته است، گفت: شورای رقابت حامی بخش تولید است و باید منافع تولیدکنندگان را برای افزایش تولید و رونق بازار در نظر گرفت چراکه کاهش عرضه خود عامل تورم زا است.

به گفته وی، باید به بهروری و کاهش هزینه های سربار هم در واحدهای تولیدی توجه کرد اما نکته مهم اینجاست که بخشی از سهام خودروسازان در بورس است و‌ نباید آنها با زیان روبه رو و به سمت بازارهای دیگر بروند که این‌موضوع خود اثرات نامناسبی را خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید:

در قیمت گذاری خودرو در شرایط فعلی تجدید نظر کنید

نظر شما