شناسهٔ خبر: 59536875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

واکنش قهرمانانه گروه‌های مقاومت

حمله موشکی به مناطق اشغالی در مرز با لبنان/ شبکه عبری: طی ۱۰ دقیقه بیش از ۱۰۰ راکت شلیک شده/ فاز جدید حملات مقاومت شروع شد/ انفجار مشکوک یک خودرو در سرزمین‌های اشغالی/ حمله راکتی از خاک لبنان به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حدود ۱۰۰ موشک و راکت به شهرک‌های صهیونیست نشین در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شلیک شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که سامانه گنبد آهنین این رژیم به سمت یک هدف در آسمان منطقه اشغالی الجلیل، دو موشک برای رهگیری شلیک کردند.این رسانه ها مدعی شدند سامانه گنبد آهنین، دو راکت را رهگیری کرده است.

این رسانه ها از فعال شدن آژیرهای خطر در شهرک صهیونیست نشین شلومی در الجلیل خبر دادند.

خبرنگار  المیادین از شنیده شدن صداهای انفجارهای متعدد در منطقه اشغالی الجلیل خبر داده است.

شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد حمله موشکی به منطقه الجلیل الغربی از زمان جنگ دوم لبنان سابقه نداشته است.

یک منبع امنیتی لبنان هم از حمله راکتی رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک القلیله در نزدیکی شهر صور در جنوب لبنان خبر داده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یک صهیونیست در منطقه اشغالی الجلیل خبر داده اند.

فیلم/ پرواز راکت‌ها در آسمان شمال فلسطین اشغالی

این رسانه ها گزارش دادند شلیک موشک ادامه دارد و سواحل شهر اشغالی نهاریا هم تخلیه شده است.

در پی شنیده شدن صدای انفجار در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان به ساکنان مناطق اشغالی دستور داده شده به پناهگاهها بروند.

منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حدود 100 موشک و راکت به شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک شده است.

حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
شبکه المنار گزارش داد که توپخانه رژیم صهیونیستی مناطقی در  زبقین و القلیله واقع  در جنوب لبنان را  هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

این رسانه از ادامه حملات موشکی به سمت مناطق اشغالی در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی و لبنان خبر داده است.

کانال چهاردهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده است که طی تنها 10 دقیقه، 100 راکت از سمت لبنان به شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

شلیک 3 خمپاره به شهرک اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی

در ادامه حملات از جنوب لبنان به شهرکهای اسرائیلی واقع در شمال فلسطین اشغالی، منابع صهیونیستی از حملات خمپاره‌ای جدید خبر دادند.
 
شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که شامگاه امروز سه خمپاره به سمت شهرک «المطله» در نزدیکی مرزهای لبنان شلیک شد و در پی آن، صهیونیستها به پناهگاههای خود رفتند.
 
رادیو ارتش صهیونیستی هم خبر داد که در پی این حملات، صدای چندین انفجار مهیب شنیده شده است. هنوز جزئیاتی از تلفات احتمالی این حمه منتشر نشده است.
 
این در حالی است که بعد از ظهر امروز، بیش از ۱۰۰ راکت از جنوب لبنان به سمت شهرکهای صهیونیستی شمال فلسطین شلیک شد و پس از آن، آژیرهای خطر در این شهرکها به صدا درآمد.
 
ساکنان شهر «نهاریا» در شمال فلسطین اشغالی گفتند که در پی این حملات، ساختمانها به لرزه در آمده است و دستکم سه انفجار مهیب رخ داده است که مانند آن طی چند سال اخیر رخ نداده بود.
 
شبکه خبری الجزیره گزارش داد که سامانه گنبد آهنین اهداف جدیدی را در آسمان الجلیل رهگیری کرده و آژیرهای خطر به صورت بی‌امان و بدون توقف در شهرکهای اسرائیلی واقع در مرز لبنان به صدا درآمده‌اند.
 
برخی از منابع عبری از جمله شبکه «کان» خبر دادند که این حجم از حملات راکت از جنگ دوم لبنان تا کنون بی‌سابقه بوده است. شبکه ۱۴ اما خبر داد که طی ۱۰ دقیقه، ۱۰۰ راکت به شهرکهای اسرائیلی شلیک شده است. در حال حاضر، شلیک راکت به صورت بی‌وقفه ادامه دارد.
 
صهیونیستها در حالی مدعی رهگیری راکتها توسط گنبد آهنین شده‌اند که تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این حملات نشان می‌دهد که بخش اعظمی از این راکتها به اهداف اصابت کرده است و این سامانه فقط موفق به رهگیری چند راکت شده است.
 
در خصوص پس‌لرزه‌های این حملات، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم خبر داد که یک نشست امنیتی در سطح بالا برگزار خواهد شد و نتانیاهو ریاست آن را بر عهده خواهد داشت. هدف از این نشست، بررسی تحولات مربوط به این حملات است.
 
درباره تلفاتی که صهیونیستها تا به این لحظه به آن اذعان کرده‌اند، رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند در حملات راکتی امروز، تاکنون سه شهرک‌نشین مجروح شده‌اند.

انفجار مشکوک یک خودرو در سرزمین‌های اشغالی

منابع خبری از انفجار مشکوک یک خودرو در شهر «رمله» در سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند.

دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از احتمال تلاش برای ترور هدفمند در جریان بمب‌گذاری مزبور خبر می‌دهند.

تاکنون اطلاعات بیشتری از هویت مالک خودروی مزبور منتشر نشده است.

حمله راکتی از خاک لبنان به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

خبرگزاری مهر هم در گزارشی نوشته است: رسانه‌ها امروز پنجشنبه از موشک باران گسترده شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی از خاک لبنان خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری شهاب، آژیر خطر در شهرک صهیونیستی «شلومی» به صدا درآمده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری ادعا کردند که سامانه پدافندی گنبد آهنین ۲ موشک به سمت یک هدف ناشناس شلیک کرده است!

بر اساس اعلام رسانه‌ها، برخی منابع خبری گزارش دادند که طی مدت ۱۰ دقیقه حدود ۱۰۰ فروند راکت از جنوب این کشور به سوی شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این ارتباط ادعا کرد که یک راکت شلیک شده از لبنان از سوی سامانه گنبد آهنین رهگیری شده است!
این منبع در عین حال افزود: صدای انفجار مهیبی در آسمان منطقه اشغالی الجلیل شنیده شده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این باره خبر داد: پناهگاه‌ها در منطقه «کرمئیل» واقع در شمال فلسطین اشغالی به طور کامل به روی صهیونیست‌ها باز شده است. ستاره سرخ داود هم اعلام کرد که تا این لحظه ۳ صهیونیست در حملات موشکی به شمال فلسطین اشغالی زخمی شدند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات موشکی از لبنان به شمال فلسطین اشغالی بین حزب الله، حماس و جهاد اسلامی هماهنگ شده بود. منابع عبری زبان از بسته شدن حریم هوایی فلسطین اشغالی به طور کامل در پی حملات موشکی از سمت لبنان خبر دادند.

به گزارش این منبع، «آموس یدلین» تحلیلگر نظامی اسرائیلی در گفتگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که توان بازدارندگی اسرائیل در برابر دشمنانی که از نزدیک نظاره گر شکاف و اختلافات داخلی ما هستند، به کلی از بین رفته است.

«نوعم امیر» تحلیلگر اسرائیلی اعلام کرد: بزرگ‌ترین مشکلی که اسرائیل از سال ۲۰۰۶ تا به امروز با آن مواجه است، این است که حملات موشکی از سمت لبنان را چگونه باید پاسخ دهد!

مرکز اطلاع رسانی فلسطین افزود: شهردار نهاریا در شمال فلسطین اشغالی هم دستور بازگشایی پناهگاه‌ها به روی صهیونیست‌ها را داده است.

در فیلم زیر لحظه شلیک موشک از لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی به نمایش درآمده است.

فیلم
 
بر اساس اعلام این رسانه، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که حملات موشکی از سمت لبنان توسط گروه‌های مرتبط با حماس و با چراغ سبز و موافقت کامل حزب الله انجام گرفته است. منابع اسرائیلی اعلام کردند که تا این لحظه ۳۷ بار آژیر خطر در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.
 
تصاویری از خسارت موشک‌ها و راکت‌های پرتاب شده به سمت سرزمین‌های اشغالی در تصاویر زیر به نمایش درآمده اند.






پرواز هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز جنوب لبنان
خبرنگار النشره گزارش داد که هواپیماهای جاسوسی اسرائیلی در ارتفاع پایین بر فراز جنوب لبنان به پرواز درآمده اند.

همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: ارزیابی سرویس‌های امنیتی این است که حملات موشکی از لبنان در واکنش به تحولات مسجدالاقصی رخ داده است.
رسانه‌های این رژیم مدعی شدند: حدود ۳۰ موشک از اراضی لبنان به سمت اسرائیل شلیک شده است که گنبد آهنین ۱۵ موشک را رهگیری کرده است.

خبرنگار المنار گزارش داد: توپخانه رژیم صهیونیستی بیش از ۱۵ گلوله به جنوب لبنان دنبال حملات موشکی از لبنان شلیک کرده است.

رسانه‌های عبری: ۱۰۰ موشک ظرف ۱۰ دقیقه به شهرک‌های اسرائیلی شلیک شده است
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۱۰۰ موشک از لبنان ظرف ۱۰ دقیقه به شهرک‌های شمال اسرائیل شلیک شده است.

زخمی شدن ۲ صهیونیست
تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد: طبق برآوردها دستکم ۱۵ موشک از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شده است. دو نفر زخمی شده اند.

تشکیل کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی
از سوی دیگر دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: کابینه امنیتی در سطح عالی برای پیگیری روند اوضاع تشکیل خواهد شد.

در بیانیه دفتر نتانیاهو ادعا شده است: تصمیمات کوبنده پس از حملات اتخاذ خواهد شد.

هماهنگی حزب الله با حماس و جهاد اسلامی فلسطین
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حملات راکتی از جنوب لبنان با هماهنگی کامل حزب الله، حماس و جهاد اسلامی انجام شده است.

تقویت سامانه گنبد آهنین در شمال فلسطین اشغالی
از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین در مناطق گسترده در شمال فلسطین اشغالی تقویت شده است.

پناهگاه‌ها گشوده شدند
منابع عبری از گشوده شدن پناهگاه‌ها به سوی صهیونیست‌ها خبر دادند و اعلام کردند: پناهگاه‌ها در نهاریا، کرمئیل و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی گشوده شده است.

تل آویو: واکنش نشان خواهیم داد!
از سوی دیگر یک مسئول رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل هنوز واکنشی به این حملات انجام نداده است و واکنش نشان داده خواهد شد.

دانی دانون عضو کنست رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد: اسرائیل به موشک‌های شلیک شده از لبنان واکنش نشان خواهد داد حتی اگر به رویارویی چند روزه منجر شود.

تمجید جهاد اسلامی فلسطین از حملات موشکی
جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حملات راکتی از لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین استقبال کرد.

در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: ما این واکنش قهرمانانه گروه‌های مقاومت به جنایات دشمن و حملات آنرا مورد تمجید قرار می‌دهیم.

جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: مقاومت صف واحدی را علیه رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما