شناسهٔ خبر: 59525772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

بغداد: فرمانده داعش را ما کشتیم نه آمریکا

سازمان اطلاعات عراق امروز چهارشنبه از کشته شدن «خالد عاید احمد الجبوری» از فرماندهان ارشد داعش در سوریه به دست نیروهای عراقی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا، سازمان اطلاعات عراق امروز (چهارشنبه) از کشته شدن «خالد عاید احمد الجبوری» از فرماندهان ارشد داعش در سوریه خبر داد، همان فردی که آمریکا دو روز پیش مدعی ترور او طی یک حمله هوایی در استان ادلب شده بود.

به گزارش آرتی عربی، در بیانیه سازمان اطلاعات ملی عراق آمده است: در راستای اجرای دستورات نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح مبنی بر هدف قرار دادن سرکردگان گروه‌های تروریستی داعش، سرویس اطلاعات ملی عراق در یک عملیات ویژه توانست “خالد عاید احمد الجبوری” ملقب به “یعقوب المهاجر” که از خطرناک‌ترین تروریست‌های داعش بود و حکم دستگیری او را نهادهای قضایی عراق صادر کرده بودند را در استان ادلب سوریه از پا در آورد».

این بیانیه می‌افزاید: «خالد الجبوری پیش از این به سازمان تروریستی القاعده پیوسته بود و سپس به عضویت گروهک داعش در آمد و تعدادی از مناصب را در ساختار بر عهده داشت که مهمترین آنها “مسئول نظامی مناطق خارج از نینوا” و “مسئول امنیتی ایالت شرق و شمال نینوا” و آخرین آنها “والی ترکیه” بود و قصد انجام یک حمله تروریستی در اروپا را داشت».

در این بیانیه آمده است: «در زمانی که سازمان اطلاعات ملی عراق بر ادامه تعقیب بقایای داعش در داخل و خارج از عراق تاکید می‌کند، به مردم شریف عراق قول می‌دهیم که مانعی در برابر خطرات و تهدیدات امنیتی که آن‌ها را هدف قرار گرفته است، باشیم».

خبر کشته شدن این عضو ارشد داعش در حالی است که ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز دوشنبه گذشته اعلام کرد نیروهای امریکایی در حمله‌ای خالد عید احمد الجبوری، یک رهبر داعش در سوریه را کشته‌اند.

سنتکام در بیانیه‌ای گفت که این عضو ارشد داعش، مسئول طراحی حملات این گروه به اروپا و توسعه ساختار رهبری داعش بود.

نظر شما