شناسهٔ خبر: 59525340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

جابه‌جایی عمران خان با کلاهخود و سپر!

صاحب‌خبر -
 
 
مردم اطراف دادگاه« لاهور» در پاکستان عصر سه‌شنبه شاهد ورود عجیب و غریب «عمران خان» نخست‌وزیر پیشین این کشور به دادگاه بودند. بر سر او کلاهخودی بزرگ بود و محافظانش هم سپرهای بزرگ فلزی اطراف او گرفته بودند.
بر اساس گزارش رسانه پاکستانی «داون» عمران خان چیزی شبیه به یک کلاهخود مشکی ضد گلوله به سر داشت و توسط چهار محافظ قوی هیکل به سمت دادگاه ضد ترور هدایت می‌شد. برای امنیت بیشتر، محافظان حتی سپرهای محافظتی را در اطراف وی هنگام حرکتش به سمت دادگاه حرکت می‌دادند و از آنجا که کلاهخود سیاهی به سر داشت یک نفر دیگر او را به سمت دادگاه هدایت می‌کرد. به گزارش داون،‌ ویدیوی ورود عمران خان، به دادگاه ضدترور خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شد. بر اساس این گزارش از نوامبر ۲۰۲۲ (بهمن 1401)که عمران خان در جریان تظاهرات ضد‌حکومتی در وزیرآباد هدف یک سوءقصد قرار گرفت و از ناحیه پا آسیب دید، جنبش انصاف پاکستان می‌گوید که زندگی او در خطر است و بنابراین همه تحرکات او با محافظت شدید همراه است. دلیل حضور عمران خان در دادگاه تمدید وثیقه از سوی دادگاه در سه پرونده مختلف بود و دادگاه ضد تروریسم لاهور در این سه پرونده وثیقه موقت وی را تا ۱۳‌آوریل(24 فروردین) تمدید کرد.
 بنابر اعلام شبکه خبری «جئو»، عمران خان در حال حاضر با ۱۴۰ پرونده ضد تروریسم، قتل، تلاش برای قتل، کفرگویی و توهین به مقدسات که دولت علیه وی مطرح کرده رو‌به‌روست. ماه گذشته هوادارانش مانع بازداشت وی از سوی پلیس شدند و بدین ترتیب جنجال بزرگی در پاکستان به وقوع پیوست.

 

نظر شما