شناسهٔ خبر: 59521126 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

کیومرث پوراحمد درگذشت/ جزئیات مرگ کارگردان قصه های مجید از زبان برادرش

صاحب‌خبر -

طبق تماس با منزل این هنرمند، اعلام شد که کیومرث پوراحمد کارگردان سینمای ایران چهارشنبه، ۱۶ فرودین ماه از دنیا رفته است.

به گزارش ایسنا؛ این فیلمساز متولد سال ۱۳۲۸ در نجف آباد استان اصفهان سال گذشته فیلم «پرونده باز است» را ساخت که در جشنواره فجر شرکت داشت.

«تیغ و ترمه»، «کفشهایم کو؟»، «۵۰ قدم آخر»، «اتوبوس شب»، «نوک برج»، «گل یخ»، «خواهران غریب»، «شب یلدا»، «بخاطر هانیه» و «بی‌بی چلچله» از فیلم‌های سینمایی این کارگردان هستند. او در تلویزیون هم سریال‌های ماندگار «قصه‌های مجید» و «سرنخ» را ساخته بود.

علی قائم مقامی تهیه‌کننده آخرین فیلم این کارگردان با حضور در منزل وی خبر درگذشت کیومرث پوراحمد را تایید کرد و گفت: این کارگردان در بندرانزلی به دلیل ایست قلبی از دنیا رفته است.

جزئیات مرگ کارگردان قصه های مجید از زبان برادرش

مهران پوراحمد، برادر کیومرث پوراحمد در گفت‌وگو با رکنا؛ ضمن تایید خبر مرگ برادرش اظهار کرد: « شب گذشته کیومرث همراه دوستانش در بندرانزلی بود و در تماسی که شب گذشته با او داشتم از وضعیت مناسبی برخوردار بود و هیچگونه افسردگی نداشت و همه چیز خوب پیش می رفت.

وی افزود: اینکه گفته می شود، کیومرث خودکشی کرده است هنوز برای من مبهم بوده چراکه هیچ آثار افسردگی یا تفکری که بخواهد دست به چنین کاری بزند در او وجود نداشت و باید به آنجا بروم تا در خصوص چگونگی فوت برادرم مطلع شوم.

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح امروز ۱۶ فروردین ماه در گذشت‌. کیومرث پور احمد متولد سال ۱۳۲۸ در اصفهان بود که در کارنامه حرفه‌ای خود آثار ماندگاری همچون سریال‌های «قصه‌های مجید» و «سرنخ» و فیلم‌های سینمایی همچون «به‌خاطر هانیه»، «خواهران غریب»، «شب یلدا» و «اتوبوس شب» را داشت. فیلم سینمایی «پرونده باز است» آخرین ساخته زنده‌یاد پوراحمد بود که اسفندماه سال گذشته در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

نظر شما