شناسهٔ خبر: 59512589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثبت نام داوطلبانی که تجربه ۳ دوره نمایندگی در کارنامه خود دارند، ممنوع شد

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون، از این پس داوطلبانی که تجربه ۳ دوره نمایندگی در کارنامه خود دارند، دیگر امکان ثبت نام در انتخابات نخواهند داشت.

صاحب‌خبر -

علی حدادی سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست عصر سه‌شنبه کمیسیون متبوعش گفت: ما در اولین نشست رسمی کمیسیون در سال جدید موارد ارجاعی صحن علنی مجلس از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را بررسی کردیم و در نهایت تمام موارد ارجاعی اصلاح و برای تصویب نهایی در صحن به هیئت رئیسه ارسال شد.

 

وی افزود:  بر اساس مصوبه کمیسیون، ماده 4 طرح مذکور که مرتبط به احزاب و انتخابات تناسبی بود به دلیل حذف موضوع انتخابات تناسبی از این طرح، حذف شد. علاوه بر این در شرایط عمومی داوطلبان بر 5 سال سابقه مدیریت اجرایی یا آموزشی در بخش عمومی و غیر عمومی تاکید شد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد:‌ طبق قانون برخی مسئولان برای ثبت نام در انتخابات مجلس باید از سمت خود استعفا دهند که در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بازه زمانی استعفا از 2 ماه قبل از زمان ثبت نام به 6 ماه افزایش پیدا کرد. ضمن اینکه طبق مصوبه دیگر کمیسیون شوراها، ثبت نام داوطلبانی که تجربه 3 دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند، ممنوع شد.

حدادی گفت: در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون نگیرد، موارد ارجاعی در سامانه ثبت و فردا در صحن علنی مورد بررسی نهایی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما