شناسهٔ خبر: 59467973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کاهش داوطلبانه تولید نفت 8 کشور عضو «اوپک پلاس» تا پایان 2023

صاحب‌خبر -

شفقنا- چند کشور عضو گروه متشکل از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و کشورهای تولیدکننده هم پیمان آن، از کاهش تولید نفت خود به صورت داوطلبانه خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رسانه های خبری جهان عرب، مقامات رسمی روسیه، عربستان سعودی، عراق، امارات، کویت، قزاقستان، الجزایر و عمان عصر امروز (یک شنبه) اعلام کردند که این هشت کشور در راستای پشتیبانی از ثبات بازار جهانی نفت از طریق برقراری تعادل در زمینه عرضه و تقاضا، از آغاز ماه آینده میلادی تا پایان سال جاری تولید نفت خود را به صورت داوطلبانه کاهش خواهند داد.

به گفته مقامات مذکور، بیشترین کاهش تولید نفت طی هشت ماه آینده میلادی مربوط به کشورهای روسیه و عربستان است جایی که هر یک از آنها تولید خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد در حالی که میزان کاهش تولید کشورهای عراق و امارات نیز به ترتیب 211 هزار و 144 هزار بشکه در روز خواهد بود.

همچنین قرار است کشورهای کویت، قزاقستان، الجزایر و عمان نیز تولید نفت خود را به ترتیب به میزان 128 هزار، 78 هزار، 48 هزار و 40 هزار بشکه در روز کاهش دهند تا مجموع کاهش داوطلبانه تولید آنها به همراه چهار کشور دیگر از ماه مه آینده تا پایان سال جاری میلادی به یک میلیون و 649 هزار بشکه در روز برسد.

این در حالی است که همه کشورهای مذکور عضو گروه «اوپک پلاس» هستند که از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای تولیدکننده هم پیمان آن تشکیل شده جایی که عربستان، عراق، امارات، کویت و الجزایر در اوپک عضویت دارند و روسیه، قزاقستان و عمان نیز هم پیمان این سازمان می باشند.

نظر شما