شناسهٔ خبر: 59406635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

خاورمیانه

نتانیاهو به زودی به کاخ سفید می‌رود | فراخوان برای ادامه اعتراضات علیه کابینه «بی بی»

دادوستدهای بازار سرمایه در هشتمین روز فروردین سال ۱۴۰۲ به نحوی رقم خورد تا بالاخره شاخص کل هم‌‌وزن، ابر کانال ۶۰۰ هزار واحدی خود را فتح کند و با رشدی دو درصدی در ارتفاع ۶۱۰ هزار و ۱۲ واحدی بایستد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تام نایدس، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری کشورش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به سفر به واشنگتن دعوت خواهد کرد.

نایدس با اشاره به اینکه نتانیاهو پس از بازگشت دوباره به قدرت تا کنون به آمریکا دعوت نشده است، افزود: نتانیاهو ۵۰ بار به کاخ سفید آمده است و من مطمئن هستم که به زودی برای چنین سفری دعوت خواهد شد. شکی نیست که ملاقاتی میان او و بایدن در کاخ سفید انجام خواهد شد، چراکه آنها با هم دوست هستند.

وی همچنین تأکید کرد: بایدن برای نتانیاهو و دولت اسرائیل احترام زیادی قائل است و از او دعوت خواهد کرد. هنوز تاریخی تعیین نشده است، اما انتظار می‌رود بعد از تعطیلات عید یهودی «پاک» باشد.

سفیر آمریکا با اشاره به تصمیم دوشنبه شب نتانیاهو برای تعویق موقت روند تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی درپی افزایش فشارها و تشدید تظاهرات در اراضی اشغالی نیز تصریح کرد: بایدن نتانیاهو را برای دستیابی به یک راه حل میانه تشویق کرد و ما اکنون مشتاقانه منتظر مذاکرات و گفت‌وگوهای اسرائیلی‌ها هستیم.

وی با استقبال از این تصمیم نتانیاهو ادامه داد: شب گذشته پس از مدت‌ها خواب راحتی داشتم، من به نخست‌وزیر به دلیل اتخاذ این تصمیم درود می‌فرستم و همانطور که بایدن بارها گفته است، ما «طرفدار سازش و گفت‌وگو» هستیم.

نایدس درباره برکناری یوآو گالانت از سمت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توسط نتانیاهو نیز تأکید کرد: من از نزدیک با او (گالانت) کار کرده‌ام و برای او احترام زیادی قائل هستم. من نخست‌وزیر نیستم و نمی‌توانم تصمیم بگیرم که چه کسی وزیر جنگ شود.

 فراخوان صهیونیست‌ها برای ادامه اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو/ به «بی بی» اعتمادی نیست 

 رهبران جنبش‌های اعتراضی در اسرائیل اعلام کردند که به اظهارات نتانیاهو اعتمادی ندارند و به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

اخبار اسرائیل,جدیدترین اخبار اسرائیل

به گزارش تسنیم، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که  معترضان اسرائیلی با وجود  سخنان روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تعویق موقت روند تصویب اصلاحات قضایی، به اعتراضات خیابانی ادامه می‌دهند.

رهبران جنبش‌های اعتراضی باوجود تعویق  موقت روند اصلاحات قضایی نتانیاهو به اعتراضات خود ادامه می‌دهد و آن‌ها معتقدند که نتانیاهو در آینده تلاش خواهد کرد تا با اجماع گسترده‌تری، مسیر قانونی مورد نظر خود و متحدانش را ادامه دهد.

در همین راستا «شکما پرسلر»  یکی از رهبران جنبش اعتراضی به طرح اصلاحات قضایی، پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو گفت: «اظهارات نخست وزیر و متحدان افراطی وی  به منزله قدردانی او از عزم آن‌ها برای بازگرداندن قوانین دیکتاتوری به دستور کار نشست بعدی کنست است؛ امری که که به اقتصاد و امنیت کشور آسیب خواهد رساند. تا زمانی که این قانون ادامه داشته باشد و تعلیق نشود، ما به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد و اظهارات نتانیاهو صرفا تلاشی برای تضعیف اعتراضات ما و فعال کردن دیکتاتوری او است. اکنون زمان کاهش فشارها نیست، بلکه باید آن را افزایش دهیم».

 «نداو گالن»، یکی دیگر از رهبران تظاهرات علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو در گفت‌وگو با رادیو «وای نت» ضمن اشاره به این بخش از اظهارات نتانیاهو که تصویب قانونی طرح به طور اجتناب ناپذیری به تعویق خواهد افتاد، افزود: یکی از ویژگی‌های مبارزه ما این است که اعتمادی نداریم که کابینه برای ایجاد تغییرات لازم در سیستم قضایی به مذاکره روی آورد.

وی در ادامه تاکید کرد: یائیر لاپید و بنی گانتس از همان ابتدا گفتند که در صورت توقف روند قانونگذاری، با نتانیاهو وارد مذاکره خواهند شد. وظیفه ما این است که به آن‌ها یادآوری کنیم که به اندازه کافی می‌توانیم قوی باشیم و خطوط قرمز تعیین کنیم؛ ما معتقدیم که آن‌ها در این صورت در مقابل نتانیاهو عقب نشینی نخواهند کرد.

نظر شما