شناسهٔ خبر: 59393703 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تصمیم جدید دولت برای واردات خودروهای دست دوم / واردات خودروهای سواری حذف شدند؟

با وجود اینکه در مصوبه کمیسیون تلفیق به صراحت به خودروهای سواری با کمتر از ۵ سال کارکرد در کنار انواع خودرو به منظور صدور مجوز واردات اشاره شده بود که بخش مربوط به خودروهای سواری در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ حذف شده است.

صاحب‌خبر -

 اواسط بهمن ماه بود که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر از موافقت این کمیسیون برای واردات انواع خودروهای سبک و سنگین دست دوم با عمر تا پنج سال داد.

براین اساس گفته شد که با الحاق ‌یک بند به تبصره 7 و به‌منظور تنظیم‌گری در بازار خودرو و با هدف تنظیم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت خودرو در کشور، واردات انواع خودروهای سبک و سنگین با عمر تا 5 سال سن تولید به کشور آزاد خواهد شد.

با وجود این مصوبه کمیسیون تلفیق اما در نهایت متن مصوبه مربوط به این بخش که در بند ص تبصره 7 بودجه ذکر شده است تغییر یافته و در نهایت عبارت خودروهای سواری از آن حذف شده است. بنابراین براساس متن قانون بودجه سال 1402 خبری از واردات خودروهای سواری دست دوم در سال 1402 نخواهد بود.

متن بند ص تبصره 7 قانون بودجه سال 1402 به شرح زیر است:

واردات خودرو

براین اساس تنها مجوز واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و ون به صورت دست دوم صادر شده است و این مسئله شامل خودروهای سواری که شاید بیش از همه مورد انتظار بود و می‌توانست بیش از سایر موارد به تنظیم بازار داخلی کمک کند، نمی‌شود.

تسنیم

نظر شما