شناسهٔ خبر: 59367394 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش اميرعبداللهيان به اعتراضات در فرانسه :دولت فرانسه را به رعايت حقوق بشر و اجتناب از توسل به زور فرا مي‌خوانيم

صاحب‌خبر -
واکنش اميرعبداللهيان به اعتراضات در فرانسه :دولت فرانسه را به رعايت حقوق بشر و اجتناب از توسل به زور فرا مي‌خوانيم

خبرگزاری آریا-حسین امیرعبداللهیان سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه را قویا محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: «سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه را قویا محکوم می کنیم. دولت فرانسه را به رعایت حقوق بشر و اجتناب از توسل به زور علیه مردم کشورش که به صورت مسالمت آمیز مطالبات خود را پیگیری می کنند، فرا می‌خوانیم.»

کنعانی:  دولت فرانسه صدای مردم خود را بشنود
روز گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تحولات جاری در فرانسه خطاب به دولت فرانسه گفت: آنانکه باد می‌کارند، طوفان درو می‌کنند. صدای مردم خود را بشنوید.
 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در خبرها آمده؛ معترضان فرانسوی شهرداری «بوردو» را به آتش کشیده و آتش‌نشانان به معترضان پیوسته‌اند. «آنانکه باد می‌کارند، طوفان درو می‌کنند.» ما از تخریب و آشوب حمایت نمی‌کنیم، اما می‌گوییم؛ به جای آشوب آفرینی در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید و از خشونت‌ علیه آنان بپرهیزید.
دولت فرانسه باید با مردم خود گفتگو کند و صدایشان را بشنود. اینگونه خشونت ورزی، هیچ سنخیتی با نشستن بر کرسی درس اخلاق و موعظه به دیگران ندارد. همچنین معترضان فرانسه منتظرند تا کلیپ دسته‌جمعی وزرای زن اروپایی، استرالیایی و کانادایی را در حمایت از زنان معترض فرانسوی ببینند.»

 اتحادیه‌ها تاریخ اعتصاب‌ها و اعتراضات جدید را اعلام کردند  
به گزارش یورونیوز،اتحادیه‌های فرانسوی پس از تظاهرات بیش از یک میلیون نفری در سراسر این کشور در روز پنجشنبه در اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی خواستار اعتصاب و اعتراضات سراسری جدید در هفته آینده شدند.
وزارت کشور فرانسه گفت که بیش از 119 هزار نفر در پاریس در تظاهراتی که با خشونت همراه بود شرکت داشتند.
اتحادیه‌های فرانسوی با توجه به حضور گسترده مردم در تظاهرات امروز خواستار تظاهرات و اعتصاب‌های جدید در روز سه‌شنبه آینده شدند. 
اعتصابات علیه اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه همچنان با اقدامات مسدود کننده‌ی گسترده‌تری ادامه دارد به‌طوریکه ترافیک جاده‌ای، ریلی و هوایی تحت تاثیر قرار‌گرفته است. انباشت زباله‌ها به خصوص در شهر پاریس کماکان با اعتصاب پاکبانان ادامه دارد و برخی از دانشگاه‌ها‌ را به تعطیلی کشانده‌است.
اقدامات اعتراضی فرانسویان در راستای اعتراض به قانون اصلاحات بازنشستگی توسط دولت ماکرون از روز چهارشنبه 15 مارس دوباره در سراسر فرانسه آغاز شده است و به صورت گسترده برانبا‌رهای نفت، بنادر، جاده‌ها، حمل و نقل هوایی، بخش گاز و دانشگاه‌ها تأثیر گذاشته‌است و در روز پنجشنبه 23 مارس در نهمین روز پیاپی خود ادامه دارد.

نظر شما