شناسهٔ خبر: 59286196 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رتبه ما می‌توانست از این هم بهتر باشد؛

سکوت چند ماهه قلعه‌نویی در سیرجان شکست

امیر قلعه‌نویی برای آخرین بار در دوران حضورش در گل‌گهر، در نشست خبری حاضر شد و درباره آغاز همکاری‌اش با تیم ملی ایران صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، تقابل گل‌گهر و فولاد خوزستان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، آخرین حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت سیرجانی‌ها بود و او حالا این تیم را ترک می‌کند تا ماموریت خود را در تیم ملی فوتبال ایران آغاز کند‌. قلعه‌نویی پس از پیروزی برابر فولاد و صعود گل‌گهر به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی، پس از مدت‌ها در نشست خبری حاضر شد تا برای آخرین بار پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.

* زبان قاصر است و نمی‌دانم چه بگویم 
یک‌ جاهایی زبان قاصر است که حرفی بزند. من در زندگی‌ام فراز و نشیب‌های زیادی دیدم اما این لحظه‌ای است که نمی‌دانم باید از چه کلماتی استفاده کنم. اول درباره فولاد صحبت می‌کنم؛ یک تیم خیلی خوب که فوتبال بسیار خوبی بازی کرد و به آقای منصوریان تبریک می‌گویم. یک فوتبال رو به جلو از فولاد دیدیم؛ خوزستانی‌ها این مدل فوتبال را دوست دارند که با وجود زمان کمی که آقای منصوریان داشت، این کار مهم را انجام داد.

* در این مدت مظلومیت گل‌گهر را دیدم
در دو سال و نیمی که اینجا بودم، مظلومیت گل‌گهر را دیدم و دیگر نمی‌خواهم درباره این مسائل صحبت کنم اما به برخی مسائل ورود می‌کنم. در ابتدا باید از شخص آقای عتیقی، هیئت مدیره محترم و آقای اسفندیارپور تشکر کنم که در این فراز و نشیب‌ها خیلی پشت من بودند. فکر می‌کنم با آقای عتیقی، ته معرفت و اخلاق را دیدیم. من ۴۰ سال در ورزش بودم و چیزهایی را که در زمان خاص آقای عتیقی برای من انجام داد،  همیشه در خاطر من خواهد ماند. نمی‌خواهم ریز این مسائل را باز کنم اما واقعا نمی‌دانم به آقای عتیقی، هیئت مدیره و باشگاه چه بگویم. دو سال نیم خیلی خوبی داشتم و حتی بعد از آن رای فشار من بالای ۲۰-۲۱ رفت و تیم پزشکی تا صبح بالای سر من بود؛ یک رای ظالمانه بود ولی ما دوباره شروع کردیم و شروع کردیم و از نو آمدیم و یک برندی درست کردیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم گل‌گهر در حال حاضر در باشگاه‌داری تبدیل به یک برند شده است؛ با بودجه‌ای معمولی و با بازیکنانی که درباره آنها صحبت می‌کنم.

1831519

* می‌توانستیم جایگاه بهتری داشته باشیم
ما راه‌مان را خیلی خوب طی کردیم و با همه مسائل و فراز و نشیب‌ها، راه خوبی بود و این به این دلیل بود که مردی به نام عتیقی آن بالا بود و مجموعه او خیلی خوب بود. بعد از آن اتفاق، هر مدیریت دیگری بالای سر گل‌گهر بود، این تیم شاید حالا در لیگ یک حضور داشت اما ایشان به قدری مدیریت به خرج داد که ما چهارم شدیم و الان هم با همه بدشانسی‌ها و اتفاقات، چهارمی، جایگاه بدی برای تیمی که سال چهارمش است، نیست؛ هر چند می‌توانستیم جایگاه بهتری داشته باشیم. اگر بعد از بازی رفت با فولاد، همان روند را ادامه می‌دادیم، در حال حاضر جایگاه بهتری داشتیم اما باز هم جایگاه خیلی خوبی داریم.

* همیشه کاری کردم که بازیکنان با قلب‌شان بازی ‌کنند
مردم کرمان بسیار نجیب هستند. حدود سه سال در سیرجان بودم و بسیار ممنون سیرجانی‌ها هستم؛ به قدری انسان‌های بامحبتی هستند و در همین بازی آخر هم به من لطف داشتند. بازیکنانی داشتم که با آنها خیلی خیلی ثروتمند بودم؛ من واقعا ثروتمند بودم. به جز دو مقطع کوچک که نمی‌خواهم آن را باز کنم، من هر جا که کار کردم بازیکنان‌شان با قلب‌شان برای من بازی کردند. شاید یکی از مدیریت‌هایی که من بلد بودم این بود که کاری کردم بازیکنان با قلب‌شان بازی کنند. جایی بوده که ما پنج ماه پول نگرفتیم و شش ماه زمین تمرین نداشتیم اما همان زمان هم بازیکنان خیلی خوبی داشتیم. در این دوره واقعا این بازیکنان، پسرهای من هستند و مثل هوتن می‌مانند و برای من سنگ تمام گذاشتند. وقتی می‌دیدم رگ گردن‌شان را در زمین می‌گذارند، شرمنده آنها می‌شدم اما باشگاه هیچی کم نگذاشت؛ چه از نظر ساختاری، چه پرداختی و چه پاداش. یک باشگاه بسیار حرفه‌ای و من مطمئنم این مجموعه اگر به راه خودش ادامه بدهد، باشگاه گل‌گهر در سال‌های آینده یک برند در آسیا خواهد شد، چون از راس هرم، آقای عتیقی، یک باشگاه‌داری مدرن را مدنظرشان دارند و یک مدیر اجرایی بسیار خوب مثل آقای اسفندیارپور هم کار را خوب جلو می‌برد.

* در جایگاه جدیدم من سرباز مردم هستم
از رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم که انسان‌های خیلی خوبی بودند. امروز شلوغ‌تر شده اما سه چهار نفر بودند که همیشه پای کار بودند. از همه تشکر می‌کنم؛ از دوست خوبم جناب نورمحمدی که در این دو سال و نیم خیلی او را اذیت کردم اما مخلصانه و خالصانه مثل یک برادر ما را تر و خشک کرد و از او ممنونم. من را حلال کنید؛ در جایگاه جدیدم من سرباز مردم هستم. من مخلص مردم و کشورم ایران هستم. یک دوره به من پیشنهاد دادند اما اخلاق‌مداری کردم و گذاشتم باشگاه تصمیم بگیرد و یک ماه پیش هم بیانیه دادم و انصراف دادم و الان هم تکلیفم است. نمی‌گویم آنچنان قابلیت دارم اما این جایگاهی است که برای من در نظر گرفته‌اند و شاید لیاقتش را نداشته باشم اما از همه باشگاه‌ها تشکر می‌کنم که با بیانیه‌هایشان حمایت کردند. پیشکسوتان بزرگی هم در این مدت محبت کردند و من مخلص و کوچک همه آنها هستم و جا دارد از آنها هم تشکر کنم.

* هیچوقت دنبال این جایگاه نبودم
ان‌شالله به عنوان سرباز کوچک وطن و مردم، کاری کنم که مردم را خوشحال کنم. ان‌شالله به لطف خدا و اهل بیت، من فکر می‌کنم توانایی‌های خوب، مدیریت خوب و بازیکنان خویی در تیم ملی داریم و ان‌شالله فوتبال علمی و مدرن ایرانی انجام بدهیم که مردم را خوشحال کنیم. دوره قبل به من ظلم شد؛ واقعا در بدترین شرایط ظلم شد اما من در ۱۶ سال تلاشم را کردم که فقط خوب باشم و اصلا هم دنبال این جایگاه نبودم. کمااینکه یک‌بار آقای کفاشیان در بازی روسیه به من گفت بیا برو روی نیمکت بنشین و گفتم نمی‌روم؛ شاید آن موقع خیلی هم ناراحت شدند. آن زمان من کمیته فنی تیم‌های ملی بودم و خاطرم هست که آقای منصوریان رفت که بازی را هم ۱-۰ در دبی بردیم. بعد از آن هم آقای کشوری و آقای بهاروند آمدند و به جمع‌بندی رسیدیم اما گفتم که باشگاه فولاد مبارکه باید تصمیم‌گیری کند  و در نهایت گفتند قلعه‌نویی در فولاد بماند.

1832499

* بزرگان تماس گرفتند و مشاوره دادند
ان‌شالله خدا کمک کند تا من بتوانم دل مردم را خوشحال کنم، چون تیم ملی این پتانسیل را دارد و ما امیدواریم که جلو برویم و از همینجا هم از همه، به خصوص بزرگان، خواهش می‌کنم هر آنچه که می‌توانند به تیم ملی مملکت‌شان کمک کنند، من در خدمت‌شان هستم. بزرگانی مانند حشمت خان مهاجرانی از دبی، آقای پروین، آقای ذوالفقارنسب و بزرگان دیگری با من تماس گرفتند؛ بزرگی کردند و من ممنون هستم که مشاوره دادند و تبریک گفتند اما بدانید من مخلص این مردم و سرباز این عزیزان هستم و آینده را هم خیلی خوب می‌بینم. امیدوارم انتهای کار خدا کمک کند که یادگاری خوبی بگذاریم.

* باید جوان‌های خوب لیگ را ببینیم
حرفی از آقای بهجت است که می‌گوید ما آمده‌ایم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم، نه اینکه با هر قیمتی زندگی کنیم. تا لحظه‌ای که باشم اصولم را زیر پا نمی‌گذارم و آنچه را که به نفع تیم ملی مملکت و مردم است، انجام می‌دهم. کمااینکه آن دفعه هم انجام دادیم و این‌بار هم با تجربه بیشتر و پخته‌تر و با شرایط خوبی که حاکم بر فدراسیون فوتبال است، انجام می‌دهیم. آن زمان فوتبال مسئول نداشت، تا آمدیم شروع کنیم تعلیق شد، کمیته انتقالی، دو گروه سیاسی و ...؛ سر شما را درد نیاورم اما فکر می‌کنم الان آن شرایط نیست و تیم ملی نیاز دارد که با یک شیب خوب حرکت کند. باید جوان‌های خوب لیگ را ببینیم. متاسفانه تیم ملی ما بالاترین میانگین سنی را در جام جهانی داشت و از همه مهم‌تر اینکه لیگ ما هم لیگ پیری است و ما باید به موازات این کارها را انجام بدهیم که من فکر می‌‌کنم بتوانیم این مهم را با یک زمان مناسب خوب انجام بدهیم.

1829728

* خانواده‌ام هم بعد از اتفاقات سال ۲۰۰۶ اذیت شدند
توکل به خدا. از همه حلالیت می‌طلبم و در این شرایط به دعای خوب شما و مردم نیاز دارم. از همکاران و دوست خوبم، آقای قلیچ‌خانی و خانواده عزیزم تشکر می‌کنم‌. خانواده من از سال ۲۰۰۶ سختی‌های زیادی کشیدند؛ بعد از آن اتفاقات و دادگاهی‌ها و رفتارهایی که با من شد، ۱۳-۱۴ سال است که از تهران دور هستم. از همسرم، دخترم و پسرم واقعا ممنون هستم. در این ۱۳-۱۴ سال خیلی خوب پشت من بودند و حالا هم اگر لیاقت باشد، می‌رویم که در آن جایگاه هم موفق باشیم.

* سعید الهویی در تیم ملی؟ فردا مشخص می‌شود
اجازه بدهید فردا جمع‌بندی می‌کنیم. من مطمئنم با این برندی که گل‌گهر پیدا کرده و راهی که با مدیریت آقای اسفندیارپور و آقای عتیقی در پیش گرفته‌اند، هر شخص دیگری بیاید، بهتر از من عمل می‌کند، چون من یک مربی کوچک بودم و هر دیگری که بیاید، روند این تیم بهتر می‌شود.

نظر شما