شناسهٔ خبر: 5927990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

طرح "الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای" به تصویب مجلس رسید

نسیم

جزئیات این طرح با ۲۱۳ رأی به تصویب مجلس رسید و طرح برای تأیید نهایی به شورای نگهبان فرستاده شد/ دولت مخالفتی با برخی جزئیات طرح داشت که علی لاریجانی اجازه طرح ایرادات را به انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نداد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «نسیم»، این طرح در دستور کار ابتدایی نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت که نمایندگان با رأی بالایی این طرح را به تصویب رساندند.

طبق این طرح هرگونه نتایج مذاکرات با کشورهای 1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر به صورت شفاف رعایت شود:

1- لغو تحریم‌ها به طور یکجا و کامل باید در متن توافقنامه درج شده و در روز آغاز اجرای تعهدات ایران انجام شود.

2- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان مججاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و دفاعی حساس غیر هسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است و باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.

3- هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.

وی در ادامه به تبصره‌های این طرح اشاره کرد و این تبصره‌های به فهرست زیر اعلام کرد:

تبصره یک- براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

تبصره دو- وزیر خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه هر 6 ماه یکبار به مجلس گزارش کند. کمیسیون امنیت ملی مجلس هر 6 ماه یکبار گزارش روند حسن اجرای توافقنامه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

نمایندگان مجلس پس از تصویب ماده واحده طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای، فریاد "مرگ بر آمریکا" را در صحن علنی سر دادند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما