شناسهٔ خبر: 59231832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

ماجرای احضار وکیل خانواده مهسا امینی به دادسرا چیست؟

صالح نیکبخت، وکیل خانواده ژینا (مهسا) امینی، روز شنبه بیستم اسفند ماه بە شعبە دوم بازپرسی «دادسرای عمومی و انقلاب مقدس» مستقر در زندان اوین تهران احضار و به عنوان «تبلیغ علیە نظام» مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

 صالح نیکبخت، وکیل خانواده (ژینا) مهسا امینی، روز شنبه بیستم اسفند ماه بە شعبە دوم بازپرسی «دادسرای عمومی و انقلاب مقدس» مستقر در زندان اوین تهران احضار و به عنوان «تبلیغ علیە نظام» مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است.بر اساس این گزارش، شعبه دوم بازپرسی دادسرای مستقر در اوین پس از تفهیم اتهام، این وکیل را با «قرار کفالت» تا زمان برگزاری جلسه دادگاه بە صورت موقت آزاد کرده است.

سرپوش نوشت: صالح نیکبخت که پیش از این وکالت پروندە بسیاری از زندانیان سیاسی از جمله فعالان سیاسی کرد را بر عهدە داشتە و در حال حاضر نیز وکیل خانواده مهسا امینی است بە دلیل «مصاحبە با رسانەهای خارج از ایران» تحت پیگرد قضایی قرار گرفتە است.

از جملە اتهامات وارد شده به صالح نیکبخت، مصاحبە و اطلاع‌رسانی در مورد پروندە موکلین سابق و فعلی او است.

 

 گزارش ۴ ماه پیگیری پرونده مهسا امینی از زبان صالح نیکبخت

 در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۵ به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کرده‌ایم/خیلی ممونیم که دادستان کل کشور به موضوع این پرونده اهتمام دارند/از اظهارات اخیر دادستان کل کشور خوشحال شدیم و تقاضا داریم در هیاتی که برای بررسی پزشکی پرونده تشکیل خواهد شد، از ۱۵ پزشک متخصص و معتبری که معرفی کرده‌ایم، ۵ نفر به انتخاب خودشان دعوت بشوند تا به ابهامات پرنده جواب اقناعی داده شود/ بیان نکردن درد، درمان درد نیست. باید در این پرونده آنقدر تحقیقات گسترده انجام بشود که موجبات اقناع وکلا، خانواده و در نهایت جامعه فراهم شود. 

نظر شما