شناسهٔ خبر: 59217741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

شکاف و دو دستگی بی سابقه در جامعه صهیونیستی به روایت آمار

نتایج نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی بار دیگر ماهیت به شدت دو قطبی و درگیری و اختلافات شدید بین صهیونیستها و سران آنها را برملا کرد و از عدم اتفاق نظر آنها بر سر پرونده های مختلف داخلی خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) براساس نتایج نظرسنجی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۵۰ درصد صهیونیستها معقدند که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی می تواند به گسست داخلی به وجود آمده بر سر لایحه "اصلاحات قضائی" کابینه راست افراطی حاکم در این رژیم پایان دهد و ۳۳ درصد دیگر معتقدند که او قادر به این کار نیست.

 

در خصوص پیوستن سران ائتلاف مخالف به کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو نیز نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ۴۷ درصد صهیونیست ها با هدف حمایت از لایحه اصلاحات قضائی، مخالف پیوستن احزاب «یش عتید» به رهبری یائیر لاپید نخست وزیر اسبق و «اتحاد» به رهبری بنی گانتس وزیر جنگ سابق به کابینه هستند و ۴۱ درصد نیز با این اقدام موافق هستند.

 

این در حالی است که ۵۸ درصد از کسانی که در انتخابات اخیر به حزب یش عتید رای دادند و ۶۶ درصد از کسانی که در این انتخابات به حزب اتحاد رای دادند، از پیوستن آنها به کابینه حاکم حمایت می کنند.

 

براساس نتایج این نظرسنجی، ۵۵ درصد از صهیونیستها نیز معتقدند که برکناری «آمیچای اشد» فرمانده پلیس تل آویو اقدامی سیاسی بوده و ۲۴ درصد آن را اقدامی حرفه ای دانستند.

 

۴۲ درصد صهیونیستها نیز معقتدند که «کوبی شباتی» باید در منصب ریاست پلیس رژیم صهیونیستی بماند و ۲۹ درصد نیز معتقدند که باید کناره گیری کند.

 

همچنین ۵۰ درصد صهیونیستها براساس نتایج این نظرسنجی خواهان عزل ایتامار بن گویر از منصب وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هستند و تنها ۴۰ درصد خواهان باقی ماندن او در این سمت هستند.

 

براساس این نتایج، ۴۱ درصد از صهیونیستها نیز معتقدند که «گالی بهاراو میارا» دادستان کل رژیم صهیونیستی کارش را به درستی انجام می دهد و ۳۷ درصد معتقدند که او بیش از حد در امور کابینه دخالت می کند.

 

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بوده است.

 

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

 

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

 

انتهای پیام/

نظر شما