شناسهٔ خبر: 59213264 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

کاهش ارزش دلار نفت را گران کرد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در اواخر صبح آسیا افزایش یافت و شروع ضعیف را معکوس کرد زیرا بهبود تقاضای چین و ضعیف‌تر شدن دلار از بازار حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین،  پس از سقوط اولیه، قیمت آتی نفت برنت با 19 سنت یا 0.23 درصد افزایش به 82.97 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 20 سنت یا 0.26 درصد افزایش به 76.88 دلار در هر بشکه رسید. همچنین نفت به دلیل افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا گران می‌شود.

تحلیلگران بانک ANZ در یادداشتی در صبح روز دوشنبه اعلام کردند، احساسات بازار شکننده بود زیرا نگرانی ها در مورد انقباض بیشتر پولی توسط فدرال رزرو به دلیل ذخایر بالای نفت خام در ایالات متحده تشدید شده است.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI، در مورد محرک‌های احساسات رقابتی در بازار نفت گفت: «مثل این است که نبرد افزایش داده‌های فعالیت در شرق با ضعف کلان در غرب مواجه می‌شود».

اینس افزود: «از منظر معامله‌گران نفت، دلار آمریکا باید عقب نشینی کند، زیرا معامله‌گران از تسریع مجدد افزایش‌های فدرال رزرو دست می‌کشند؛ این به نوبه خود، مسیری را برای تسلط بیشتر بنیادهای چینی بر معاملات کالاها باز می‌کند.»

دلار ضعیف‌تر، نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر و از قیمت نفت حمایت می‌کند. شکست بانک Silicon Valley و Signature Bank مستقر در نیویورک و نگرانی‌ها در مورد سرایت احتمالی منجر به فروش دارایی‌های ایالات متحده در پایان هفته گذشته شد که همچنین فشار نزولی بر دلار وارد کرد.

اظهارات روز یکشنبه امین ناصر، مدیرعامل آرامکوی سعودی درباره تقاضای نفت خام از چین نیز تا حدودی حمایت کرد.او گفت: "اگر چین را در حال باز کردن و افزایش سوخت جت و ظرفیت اضافی بسیار محدود در نظر بگیرید، ما در مورد 2 میلیون بشکه صحبت می کنیم، بنابراین همانطور که گفتم در کوتاه مدت تا میان مدت محتاطانه خوشبین هستیم و بازار به شدت متعادل خواهد ماند."

این اظهارات پس از اعلام توافق ریاض و تهران برای بازگرداندن روابط دیپلماتیک در توافقی با میانجیگری چین بیان می‌شود که احتمالاً راه را برای احیای توافق هسته‌ای که صادرات نفت خام ایران را که در حال حاضر تحریم شده است، هموار می‌کند.

نوسان شروع هفته نفت به دنبال شتاب مثبت روز جمعه است، زمانی که آمار اشتغال ایالات متحده به طرز صعودی شگفت‌زده شد. بر اساس نظرسنجی رویترز، داده های ماه فوریه بیش از انتظارات بود و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 311000 نفر افزایش یافت، در حالی که انتظار می رفت 205000 شغل اضافه شود.

از منظر عرضه میان‌مدت تا بلندمدت، شرکت خدمات انرژی Baker Hughes Co (BKR.O) روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های انرژی ایالات متحده در این هفته تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی را که برای چهارمین هفته متوالی کار می‌کنند برای اولین بار کاهش داده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما