شناسهٔ خبر: 59156791 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر کار: حداقل حقوق و دستمزد هفته آینده مشخص می شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در هفته‌های آینده باید حداقل حقوق و دستمزد را مشخص کنیم، گفت: تعیین حقوق و دستمزد باید براساس تناسبی شامل سبد معیشت انجام شود.

به گزارش شفقنا، آقای سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که میزان اشتغال ایجاد شده در کشور از یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل فراتر رفته است، گفت: گزارش نهادهای آماری موید این موضوع است و کاهش نرخ بیکاری نیز این مسئله را تائید می‌کند.

وی تصریح کرد: در سامانه رصد وزارت تعاون، استانداری‌ها و ادارات کل تعاون استان نیز موید ایجاد یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی است و این اشتغال به شیوه‌های مختلف قابل راستی آزمایی است.

وی با اظهار این که در هفته‌های آینده باید حداقل حقوق و دستمزد را مشخص کنیم، گفت: کارگروه تعیین مصادیق حقوق و دستمزد در حوزه معاونت روابط کار ایجاد شد وبه صورت سه جانبه گرایی در حال تلاش هستند تا با کسب نظرات نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت اقدام کنند.

وی گفت: تعیین حقوق و دستمزد باید براساس تناسبی شامل سبد معیشت انجام شود و همه استان‌ها نیز باید با رویکرد سه جانبه گرایی گزارش‌ها را تقدیم وزارتخانه کنند.

آقای مرتضوی نرخ تورم و لایحه بودجه را از جمله شاخص‌ها برای تعیین نرخ دستمزد بیان کرد و گفت: امیدواریم هفته آینده با حضور نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان به جمع بندی در این زمینه برسیم.

نظر شما