شناسهٔ خبر: 5914310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

هاموند: ایران باید نرمش بیشتری در مذاکرات هسته‌ای نشان دهد

وزیر خارجه انگلستان می‌گوید برای دستیابی به توافق هسته‌ای ایران باید نرمش بیشتری نشان دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلستان می‌گوید مذاکرات هسته‌ای اکنون به صورت جدی ادامه دارد و باید دید که آیا "طی هفته آتی یا پس از آن" می‌توان به پیشرفتی جدی نائل شد یا نه.
 
وزیر خارجه انگلستان که برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به لوکزامبورگ رفته است گفت: "اگر قرار است به توافقی برسیم طرف‌های ایرانی باید انعطاف بیشتری نشان دهند، اما، ببینید، یک مذاکره در حال انجام است، ما همیشه انتظار داشته‌ایم که این مذاکره تا آخرین لحظه یا فراتر از آن ادامه داشته باشد."
 
هاموند گفت: "بنابراین فکر می‌کنم که مذاکراتی جدی اکنون انجام می‌شوند و و امیدوارم طی هفته آتی یا بعد از آن شاهد پیشرفتی جدی باشیم."
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مذاکرات پس از ضرب الاجل 30 ژوئن (9 تیر) نیز ادامه یابد گفت:‌"بگذارید ببینیم که چه رخ می‌دهد. ما به سختی در تلاشیم که تا ضرب‌الاجل به راه‌حل برسیم."
 
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، امروز (دوشنبه) عازم لوکزامبورگ شده است تا مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پیش از پایان ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیر) وارد مرحله‌ای جدید شود.
 
وزیر امور خارجه قرار است در لوکزامبورگ با فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیدار کند. مذاکره با سه کشور اروپایی فرانسه، انگلستان و آلمان نیز در دستور کار وی قرار دارند.

نظر شما