شناسهٔ خبر: 59113019 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سلیمی نایب‌رئیس ‌شد، رضازاده خبره ورزشی

آغاز ریاست انوشیروانی در وزنه‌برداری با کسب تمامی آرا سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری تا 4 روز دیگر معرفی می‌شود

اعضای مجمع فدراسیون وزنه‌برداری با قاطعیت سجاد انوشیروانی را به عنوان رئیس‌ چهار سال آینده این فدراسیون انتخاب کردند.

صاحب‌خبر -

 

سرویس ورزشی-

مجمع انتخابات ریاست فدراسیون وزنه‌برداری صبح دیروز با حضور سیدمحمدپولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، سیدمناف‌هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.برای ریاست این فدراسیون ایوب بهتاج و سجاد انوشیروانی نامزد شده بودند که بهتاج در مجمع حاضر نشد تا انوشیروانی به عنوان تنها نامزد به ریاست فدراسیون برسد. در پایان رأی‌گیری از ۵۲ عضو مجمع سجاد انوشیروانی با کسب ۱۰۰ درصد آرا رئیس‌فدراسیون شد.
همچنین رأی‌گیری برای انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون انجام شد که بر اساس رای اعضای مجمع بهداد سلیمی به عنوان نایب‌رئیس، حسین رضازاده و زهرا پورامین به عنوان کارشناس خبره، کاظم شیرین زاده به عنوان خزانه‌دار و مهدی بهرام‌زاده به عنوان نماینده هیئت‌های استانی انتخاب شدند.
آرا نهایی اعضای هیئت‌رئیسه به این شرح است:
بهداد سلیمی (نایب‌رئیس) ۵۱
زهرا پورامین (خبره ورزشی) ۳۸
حسین رضازاده (خبره ورزشی) ۲۸
کاظم شیرین‌زاده (خزانه‌دار) ۵۱
مهدی بهرام‌زاده (نماینده هیئت‌های استانی)۳۳
معرفی سرمربی تا چند روز آینده
انوشیروانی پس از انتخاب به عنوان رئیس‌فدراسیون وزنه‌برداری گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم از خانواده وزنه‌برداری و اعضای مجمع بابت حسن اعتمادی که به من داشتند، تشکر کنم، امیدوارم در پایان دوره مسئولیتم سربلند و رو سفید باشم. وی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری خاطر نشان کرد: تا چهار پنج روز آینده و قبل از شروع مسابقات نوروزگاه، تکلیف تیم ملی وزنه‌برداری و مکان اردوهای آنها مشخص خواهد شد. ما سال بسیار سنگینی پیش رو داریم، البته از قبل برنامه‌ریزی‌هایی را داشته‌ایم اما با مشخص شدن ترکیب کادر فنی تیم‌های ملی و اردوها، کار را به شکل جدی‌تری دنبال خواهیم کرد.
او در واکنش به اعلام گزینه‌های هدایت تیم ملی وزنه‌برداری، گفت: اجازه بدهید در روزهای آینده گزینه‌ها را معرفی کنم و این مسئله در دو سه روز آینده مشخص خواهد شد. رئیس‌جدید فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه حسین رضازاده در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری غایب بود و کمترین رأی را برای عضویت در هیئت‌رئیسه کسب کرد، یادآور شد: او برای حضور در مجمع دعوت شده و در این مدت هم در فدراسیون حضور داشت و به ما خیلی کمک کرد که از این بابت از او تشکر می‌کنم. کسب کمترین رأی مهم نیست و آنچه اهمیت دارد این است که رضازاده رأی آورد و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون شد. او یکی از تابلوهای افتخار وزنه‌برداری ایران بوده و قابل احترام برای همه ماست. انوشیروانی در پایان در مورد اینکه چرا تیم نوجوانان ایران به آلبانی اعزام نشد، گفت: این مسئله دلایل سیاسی و امنیتی داشت، آن هم به خاطر حضور منافقین در این کشور است. متأسفانه آنها در جریان برگزاری مسابقات مشکلاتی را به وجود می‌آورند که به همین خاطر از وزارت امور خارجه استعلام گرفته‌ایم و منتظر پاسخ این وزارتخانه هستیم.
تمجید پولادگر از عملکرد انوشیروانی
سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش هم در این مجمع گفت: انوشیروانی در طول دوران سرپرستی ثابت کرد که هدفمند و با برنامه کار می‌کند و برای همین انتخابش مثل هندوانه به شرط چاقو است. امیدوارم که در رشته‌های دیگر هم یک المپین رئیس‌شود و کار را در دست بگیرد. سجاد انوشیروانی در دوران سرپرستی ثابت کرد که قبل از المپین بودن تجربه مدیریتی هم چقدر در کار مهم است.
معاون وزیر ورزش تاکید کرد: وزنه‌برداری بعد از کشتی پر افتخارترین بوده و بارها افتخارآفرینی کرده است. در بازی‌های المپیک مدال قوی‌ترین مرد که یکی از شعارهای این بازی‌ها هم است، خیلی با ارزش بوده و بسیاری از کشورها دوست دارند که مدال‌های خود را بدهند و این مدال را کسب کنند.
پولادگر با اشاره به تغییراتی که در اساسنامه فدراسیون‌ها رخ خواهد داد گفت: می‌خواهیم اساسنامه‌ها را طوری تغییر دهیم که دو نفر از پیشکسوتان هم در هیئت‌رئیسه حضور داشته باشند تا از تجربه آنها استفاده کنیم. وی در پایان یادآور شد: انتظار ما از وزنه‌برداری این است که در بازی‌های آسیایی و المپیک مدال‌های خوش رنگی را برای ورزش کشور به ارمغان
بیاورد.
سلیمی: حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم
بهداد سلیمی هم در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری با حداکثر آرا به عنوان نایب‌رئیس‌انتخاب شد. او نیز در پایان مجمع به خبرنگاران گفت: خدا را شکر می‌کنم که مجمع به ما اعتماد کرد و رای داد. به هر حال برنامه‌هایی که در دوران سرپرستی شروع کردیم، ادامه دارد. باید استعدادیابی و استعدادپروری کرده و تلاش کنیم که فاصله‌ای بین نسل‌ها برطرف شود و نسل جدید قهرمان جهان و المپیک معرفی شود. در زیرساخت‌ها مشکلات زیادی داریم و باید کمپ تیم‌های ملی را در سریع‌ترین زمان آماده کرده و بتوانیم کمپ‌های جدیدی احداث کنیم. همچنین اعزام‌های بین‌المللی تا جایی که شرایط بودجه‌ای اجازه دهد، با کیفیت باشد. برای سال آینده برای اینکه برنامه‌هایمان را پیش ببریم و بتوانیم اعزام‌ها را انجام دهیم و به استانها کمک کرده و زیرساخت‌ها را درست کنیم حداقل به ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز
داریم.
در حال رایزنی هستیم
او ادامه داد: کار سخت است و مقداری شرایط مناسب نیست. در این ماه تلاش کردیم که شرایط را بهتر کنیم و با رای قاطع که از مجمع گرفتیم تا حدودی توانسته‌ایم اعتماد جامعه وزنه‌برداری را جلب و آنها را همراه خودمان کنیم. تلاش می‌کنیم با همین انگیزه کار را ادامه دهیم و وزنه‌برداری را در آینده نه چندان دور به جایگاهی که استحقاقش را دارد و در سال‌های گذشته داشته است برسانیم.
نایب‌رئیس‌فدراسیون‌وزنه‌برداری درباره انتخاب‌نشدن سرمربی تیم ملی بزرگسالان تصریح کرد: در دوره قبل فدراسیون اتفاق بدی افتاد و در روزهای آخر فدراسیون قراردادهایی بسته و سرمربی انتخاب شد که ما هزینه‌های زیادی را بابت این قراردادها دادیم. از این رو تصمیم گرفتیم که چون انتخابات فدراسیون نزدیک بود انتخاب سرمربی را بر عهده رئیس‌جدید فدراسیون بگذاریم. قبول داریم که برای انتخاب سرمربی دیر شده است اما استدلال فدراسیون و کمیته فنی این بود.
سلیمی در پاسخ به این پرسش که امکان دارد سرمربی خارجی برای تیم ملی انتخاب شود، تاکید کرد: با این شرایط دلاری و بودجه‌ای بعید است. به هر حال افزایش نرخ ارز کمرشکن است. ما باید حداقل ماهیانه
۱۰ هزار دلار پرداخت کنیم که فعلا امکان‌پذیر نیست و حال شاید در آینده شرایط فراهم شود.

نظر شما