شناسهٔ خبر: 59079269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمایت مجلس از ایثارگران/ مخالفت نمایندگان با تغییر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

صاحب‌خبر -
حمایت مجلس از ایثارگران/ مخالفت نمایندگان با تغییر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
خبرگزاری آریا - نمایندگان مردم در مجلس با تغییر ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مخالفت کرد.
به گزارش سرویس سیاسی آریا ، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه 14 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با حذف بند (م) تبصره 9 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
براساس این گزارش احمد امیرآبادی فراهانی، ضمن ارائه پیشنهاد حذف بند (م) تبصره 9 ماده واحده لایحه مذکور گفت: در این بند ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اصلاح می شود و این موضوع خلاف اصل 52 قانون اساسی است.
عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به اینکه قانون دائمی ماده 66 جامع بوده و به نفع ایثارگران است، تصریح کرد: در این بند، قانون دائمی برای یک سال دستخوش تغییر قرار می گیرد و این در حالی است که مجلس با حمایت از ایثارگران، با این بند پیشنهادی مخالفت خواهد کرد.
وی افزود: به عنوان مثال در جزء 2 این ماده اشاره شده؛ در سقف اعتبارات سازمان برنامه و بودجه یا اینکه ایثارگران می توانند از بحث تسهیلات شهریه استفاده کنند و نهایتاً آن را به تخصیص اعتبار ارجاع داده است
براساس ماده (م) تبصره 9 ماده واحده لایحه مذکور حذفی؛ ‌ماده (66) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به شرح ذیل اصلاح می‌گردد: بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است، تا صد درصد(100%) هزینه شهریه یک مقطع تحصیلی کلیه دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل همسر و فرزندان شهدا و آزادگان و همسر و فرزندان آنها که در مؤسسات آموزش عالی شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر مؤسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه‌بگیر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از طریق آزمون سراسری پذیرفته می‌شوند را تأمین و پرداخت نماید. استفاده از تسهیلات این بند برای جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا تا دو مقطع تحصیلی مجاز است.
ردیف 1- تعیین شرایط بهره‌مندی از شهریه دانشجویی مشتمل بر رشته‌های تحصیلی، نوع دانشگاه، حداکثر سن مجاز، معدل و سنوات تحصیلی و میزان بهره‌مندی از شهریه موضوع این ماده، به‌موجب آئین‌نامه‌ای خواهد بود که به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ‌برنامه‌و‌بودجه کشور تهیه و به‌تصویب‌‌ هیأت وزیران خواهد رسید.
ردیف 2- این حکم، در سقف اعتبارات تخصیص یافته از سوی سازمان ‌برنامه‌و‌بودجه قابل اجراء می‌باشد./
پایان پیام

نظر شما